Tvåbent valp

Nu har äntligen den där tvåbenta valpen kommit hem. Först kände jag inte igen honom för att han var så solbränd, men sedan märkte jag att det var han. Det är jättekul för han är hemma hela dagarna när matte och husse är på jobbet. Ja, han är ju inte med mig hela tiden förstås, han sover ganska mycket. Men det gör ju jag också så det gör inget.

Nu har dom skaffat en lång lina som jag får vara i när jag är i trädgården. Men jag har den på mig bara om jag är ute själv. Matte och husse litar inte på att jag stannar i trädgården. Det är inte säkert heller att jag skulle vara om jag ser grannens katt till exempel. Jag skulle egentligen gärna vilja träffa den, men han väste så åt mig sist, så jag vet inte om han vill träffa mig. Fåglar är ju också rätt kul. En dag när jag jageade en så kom jag ända ut på gatan och då blev matte rädd och skrek åt mig att komma tillbaka. Som tur var kom det ingen bil. Men jag vet inte vad det skulle ha varit för problem egentligen, för jag skulle gärna vilja jaga en sån också, men det får jag inte.

I helgen när vi var i Halmstad så har matte och husse målat nästan hela tiden. Men nu är det klart i alla fall. Jag tyckte att det var lite långtråkigt så när grannarna hade folk på besök, tyckte jag att det verkade mycket roligare där och smög in till dom flera gånger. Det tyckte inte husse om. Grannarna sa att det inte gör något, men jag fick inte i alla fall. Nästa dag var husse och köpte ett nät och spände upp så att jag inte kunde komma in dit igen. Jag gjorde ett försök, men fastnade hängande över så då gav jag upp. Men det gör inget, jag hade det mysigt ändå. Vi gick ända ner till vattnet en dag och det var så stooort och så mycket fåglar. Nu får inte hundar vara där, men till hösten (vad det nu är) då ska jag få springa där sa matte.

Jag försökte hjälpa till med målandet lite men det blev inte så bra. Jag blev så trött och sedan fick jag duscha...



Jag måste bara säga en annan sak också. I stugan finns det en buske som jag bara älskar. Där kan jag krypa in och gömma mina ben och leksaker. Sedan blir det en jätterolig överraskning när jag hittar dom igen :-)




Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Hej Charlie!

Vad kul att du ha en egen blogg!!!

Då kan vi följa dig på alla dina äventyr i din familj.



Många kramar från Maria och Canagoldarna

2009-05-27 @ 07:07:17
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Mamma Saga & syster Tazza

Hej!

Kul att du har en blogg Charlie! så att vi kan följa dig:)

Vi länkar till er!



Kramar & nospuffar till Charlie från Mamma Saga & syster Tazza

2009-05-27 @ 11:36:22
URL: http://www.123minsida.se/didosagatazza

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0