Texas

Ni tycker väl att det är jättetråkigt att jag inte har visat någon livstecken på länge, men jag har faktiskt haft fullt upp. Det ska ju bli jul, säger dom. Jul? Inte vet jag vad det är, men dom fixar och donar för fullt här hemma i alla fall. Idag är husse på sortergården och slänger en massa skräp och matte städar. Idag fick jag inte hjälpa till och hålla i trasan fast jag bad snällt. Nej, det gör jag själv, sa matte. Vi får väl se vad det slutar...

Jag måste berätta att jag har träffat en ny kompis. Han heter Texas och är en Portugisisk vattenhund. Vi är ungefär lika gamla och har blivit bästisar! Jag låter för det mesta Texas bestämma, han är lite större än jag, men jag säger till om han inte är snäll. Han var med oss när vi var i Västersjön förra helgen och jag var i alla fall tuffare än honom i vattnet. Jag simmade minsann ut och hämtade bollen som hans matte kastade ut. Texas är jätterolig att leka med. Vi har också träffats i hagen i stadsparken där man får springa lös. Men nu längtar jag faktiskt lite efter Gaston också, för det var jättelängesen som jag träffade honom. Jag har jättemånga kompisar nu :-)




En annan sak, vet du hur konstigt det var i gräsen härom dagen? Precis hårt och kallt! Jag undrar om det kommer att vara så fler gånger, för nu är det inte det längre utan blött och geggigt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0