Snö

Snö, har du sett att det har kommit snö? Först visste jag inte vad det var när matte sa att idag är det precis vitt ute och nu ska vi se hur Charlie reagerar. Vadå reagerar? Det var väl inget konstigt med det. Man blev ju bara lite kall och blöt om tassarna. Men det var ju första dagen det. Sedan har det ju kommit mer snö. Då är det ju lite roligare. Men det är något som är konstigt. När matte kastar en sådan där vit snöboll och jag ska fånga den så går den sönder! Jag har försökt att bita lite försiktigt, men den bara trillar isär ändå. Men jag ska jobba på det...

Idag har jag hjälpt matte att skotta undan snön. Hon ville inte det, men jag tyckte att jag var snäll som drog lite i ena kanten på snöskyffeln så att hon slapp att skotta fram all snö själv. Men jag gav upp till slut, för hon bara tjatade på mig att jag skulle sluta. Dessutom fick jag mig en riktig känga en gång när hon skulle kasta iväg snön. Ja, lite ont gjorde det faktiskt, men jag lipar ju inte för det...

Vi var i Västersjön i helgen och se vilket härligt väder det var...





 Kolla, ny reflex!

 
Men jag kunde faktiskt ha fått stövlar också så jag slapp att bli så kall om tassarna!

Nu är det bara en vecka kvar till julafton. Det ska bli spännande att se vad det nu är för tillställning som alla pratar om hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0