Hemma igen

Nu har jag varit hemma lite drygt en vecka efter min "semester". Hhmm, jag skulle verkligen behövt en riktig semester efter dom två veckorna hos kennelmatten och allt det vi gjorde! Först fattade jag inte att det var husse och matte som kom för det har kommit så mycket folk och hundar till kennelmatten hela tiden. Men när jag fick se dom i dörren blev jag så himla glad, fast jag hade knappt en chans att hälsa på dom för både Nikki, Luna och Yatzie skulle också hälsa. Sen var det ju det där att Nikki luktade så himla gott och så hade hon liksom börjat och flörta med mig, så jag ville så gärna vara med henne. Men kennelmatten stängde in henne i det lilla rummet så vi kunde bara pussas lite genom grinden. Men visst ville jag följa med husse och matte hem ändå, det ville jag verkligen! Du ska veta att jag var trött när vi åkte hem. Jag sov i bilen hela vägen hem och när vi kom hem kollade jag bara om dom hade med sig något till mig och sedan la jag mig på mattan och sov som en stock hela kvällen.





Dom första dagarna var husse och matte hemma hela tiden, det var ju helg. Och det kom så mycket folk och dom skulle titta på alla bilderna som dom hade tagit i det där konstiga varma landet där dom har varit. Jag undrar varför jag inte fick följa med, för dom sa, tänk vad Charlie hade trivts och älskat att bada där! OCH! Då kunde jag ju fått följa med, ju! Men det var visst en härrans lång flygresa och så lång tid hade jag nog inte kunnat hålla mig och på flyg finns det ju inte någon rastgård som jag har hört att det finns på en del båtar.

När alla här hemma, så tyckte jag att det inte var någon som brydde sig om mig, så jag tänkte att jag får väl väcka lite uppmärksamhet, eller leka med mig själv...





OK, jag får ta en tom toarulle i papperskorgen, men jag får inte ta den från toapappershållaren - det har jag fått lära mig nu!!!

Men det har varit lite tomt här hemma under veckan när husse och matte har jobbat. Matte har ju kommit hem på lunchen varje dag som hon brukar, men jag hade gärna velat ha någon hos mig. Matte sa att vi kan väl fråga om vi får låna någon av dina kompisar ett tag, så ser vi hur det är att ha två hundar. Jag undrar vad hon egentligen menar med det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0