Lydnadspromenad

Alltså, tänk om man bara kunde få springa och nosa och ha en vanlig normal promenad när man är ute i skogen. Det finns ju hur mycket som helst att lukta på nu när det har kommit snö! Men inte, då! Nehe, plötsligt ska man mitt ute på skogsstigen, som nu är täckt av snö då, gå tätt intill matte. Inte nog med det, rätt var det är säger hon Charlie STANNA! Då ska jag bara stanna och stå helt still, medans hon traskar vidare. Sedan vänder hon och kommer tillbaka. Jag stannar bara av en enda anledning, när hon kommer tillbaka får jag en godis. Så där kan vi hålla på några gånger och stå, sitta och ligga. Sist sa hon att jag skulle ligga, jag gjorde som hon sa, hon traskade iväg och ställde sig sedan och bara stod hur länge som helst. Jag undrade vad hon glodde på så jag kikade lite och lyssnade järnet, men jag kunde varken se eller höra något. Det var ju ingen idé att resa på sig och kolla för då hade jag säkert fått ligga där i kalla snön hur många gånger som helst. Nä, det är bäst att göra som hon säger första gången så får jag springa och nosa sedan. Hon är rätt snäll faktiskt. Men jag undrar bara varför vi inte bara kan gå och strosa som vanligt folk... ?



När man har varit ute i den här kylan är det ganska skönt att koppla av under skrivbordet...

Kommentarer
Postat av: Nemo

Så där höll min husse också på i flera år. Men det blir mindre och mindre ofta med åren... så om du väntar ett par år ska du se att dom blir latare och då får/kan man göra mer som man själv vill.

2012-02-04 @ 19:12:27
Postat av: Charlie

Ja det kan jag gott tro. Fast jag tycker att det är lite roligt också ibland. Speciellt när jag ser att matte blir så glad när jag gör som hon säger och att jag får godis. Fast hon är lite snål har jag allt märkt för hon delar godisbitarna i många små bitar...



Fryser du i Halmstad? Om en månad kommer vi! Då kanske vi kan leka?



Hej hopp!

Charlie

2012-02-05 @ 17:51:56
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Så där gör min husse också med godbitarna, matte får man i alla fall hela av. Men visst blir man fortfarande glad, godis är bäst!

Nej här är inte lika kallt som i Småland, husse gnällde idag om -23 på jobbet, fast här var det bara 12 grader, och det är ju inget för en tollare. Ja hör av er när ni ska hit nästa gång!

2012-02-06 @ 19:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0