Allergi

Nu är det på det viset att min tvåbente storebror och hans flickvän skulle också köpa en hund. En liten, liten en som heter Saga. Men när hon bara hade varit hos dom två nätter så fick matten riktigt allergisk reaktion så dom fick lämna tillbaka hunden. Och jag hade inte ens hunnit träffa henne. Jag är väldigt ledsen för det och ledsen för att dom inte kunde ha hund, det kunde ju ha blivit en riktig kompis till mig. Det roliga var ju att hon hette precis som min mamma... :-) Min matte är också ledsen för deras skull, även om hon ska vara lite redig ibland och ge en massa goda råd hur det är att vara ung och ha hund. Precis som om hon vet bäst i alla lägen... ! Men jag hoppas att dom kanske hittar en annan hund, en sådan som man kan ha även om man är allergisk, för hon kan ju vara med mig i alla fall. Som tur är :-)

Nu har jag fått börja ha på mig reflex när vi går i skogen eller åker till Västersjön, även om det inte har hunnit bli mörkt ute. Matte säger att jag är ett med naturen nu. Jag undrar vad hon menar? Sedan säger hon att det är älgjakt också så det är bäst att passa sig. Hhmm... idag när vi gick runt Västersjön kände jag att det luktade jättegott, men matte sa att det var ett rådjur och jag fick inte sticka iväg och kolla. Hon såg nämligen ett rådjur sist vi gick precis där. Jag löd henne och följde med på vägen som hon sa. Då fick jag jättemycket beröm. Det är rätt bra att göra som matte säger för hon visar verkligen hur glad hon blir och då blir jag också glad.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0