Fårhage och insjö

Vilken helg! Du kan inte ana så roligt jag har haft. Inte nog med att jag fick träffa Nemo på lördagen, nästa dag åkte vi till någon som hette Grötvik (fast någon gröt såg jag inte, däremot en massa fårbajs, men det var i och för sig rätt grötigt). Där träffade vi James och hans familj. Vi är jättebra kompisar nu James och jag, lika bra kompisar som jag och Nemo är. Det kom också en annan kille till den där fårhagen, någon slags fårhund tror jag, han var också kul. Jag ville nosa lite extra på honom eftersom jag inte kände honom riktigt och kanske busa lite, men då sprang James snabbt emellan oss och sa att det var hans bästa kompis och att jag inte skulle mucka med honom. Precis som om jag skulle göra det, jag ville ju bara att vi skulle ha lite roligt. Men efter ett tag så gick den hunden och hans husse. Så James och jag kunde leka själva.  

James visade mig vägen i fårahagen och till en liten sjö. Det var jättekonstigt att bada i den! Den var jätteliten och man kunde dricka vattnet för det var inte salt. Matte sa att jag inte skulle dricka, men det var så häftigt att jag kunde inte låta bli. James tyckte nog att jag var lite konstig, som om jag aldrig sett vatten förr. Men jag har faktiskt nästan bara badat i havet och det är ju väldigt salt.  



Vi hade i alla fall riktigt kul och fick springa lösa nästan hela tiden. När våra hussar och mattar hade fikat så åkte vi hem. Det var helt OK för jag var så nöjd med den här helgen. Jag hoppas att det blir fler sådana.




Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Du kan tro att jag blev ledsen när jag ser hur kul du och James har. Jag skulle också vilja vara med. Tror jag ska flytta till dig eller James så jag också kan få ha roligt!!!



Kram från Yatzie

2011-11-11 @ 09:33:00
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Å Yatzie! Du är SÅÅÅ välkommen till oss. Matte säger att hon har hört att du är så duktig och lydig. Och så är du ju så söt förstås.



Kram

Charlie

2011-11-11 @ 22:06:33
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0