Råttor och fiskar

Vilken vecka...! Matte har inte varit hemma och du kan ju bara föreställa dig hur jag har haft det då! Husse har haft fullt upp som vanligt, eller värre än vanligt kanske man kan säga. Men det är tur att farmor och farfar finns. Dom har varit sååå snälla och hämtat mig och jag har fått vara hos dom tills husse har kommit och hämtat mig på kvällen. Det är roligt att vara hos dom. Vi går långa promenade och jag får göra nästan hur jag vill hemma hos dom, till och med ligga i deras säng. Det är mer än vad jag får göra hemma det.

Men när matte kom hem igen så ska jag ärligt erkänna att jag blev så glad. Nu är ordningen återställd och allt är som vanligt. Nästan i alla fall. Hon skulle nog kompensera att hon varit borta så igår var hon ledig och tillbringade nästan hela dagen med mig. Det var så mysigt. Vi gick den långa promenaden och jag fick springa lös hela tiden. Till och med när vi gick runt sjön. Matte litar på mig nu. Men det tycker jag att hon har kunnat göra länge fast hon inte riktigt tror på det själv. I vilket fall var det hur mysigt som helst och ha en hel dag tillsammans.

När husse kom hem så blev det ännu bättre för då åkte vi till Halmstad. Det var jättelängsedan vi var där så vi alla tyckte att det var kul att komma dit igen. Det är rätt konstigt, men jag känner precis i bilen när vi är framme. Då sätter jag mig upp och kollar.... jadå, där är kinarestaurangen, då ska vi svänga och sedan parkera och så är vi framme.

Idag har vi först gått en lång promenad på stranden. Det var varmt och skönt och knappast inget folk alls så jag fick springa lös hela tiden. Jag tänkte först att jag skulle bada, sedan tvekade jag lite, men sedan sprang jag i. Fast inte så långt ut. Det var lite kallt och matte ropade att jag skulle komma in. Då gjorde jag som hon sa.





Men du, vet du vad vi gjorde sedan? Jo, vi åkte hem till Nemo. Vi gick en lååång promenad och våra hussar och mattar fikade (vi fick inget, sådan snålisar dom är) Men vi hade kul, Nemo och jag.



Sedan fick jag följa med honom hem till deras hus. Vilken rolig leksak han hade. Det var som min gamla anka som jag inte vet vart den tog vägen. Matte sa att jag inte fick ha den för att jag biter sönder allt. Fräckt av henne och säga tycker jag. Nemos matte sa att jag gärna fick ha den i alla fall. Vet du? Dom hade många roliga djur hos Nemo, fiskar och råttor. En råtta hade fått namn efter Yatzie för hon var så söt, sa Nemos matte. OK ,Yatzie är söt, men jag vet inte om jag håller med om att råttan var söt, bara lite då.

Men nu längtar jag efter Yatzie i alla fall. Hon ska på utställning i morgon. Jag vet att hon när finaste tjejen vad dom än säger.

Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Igår blev jag ledsen, jätte ledsen, hade så gärna träffat dig och din familj. Men som vanligt är det min matte som bestämmer....



Men jag fick ändå busa med en massa andra hundar. Träffade dina syskon Mascot, Tazza och Z!! Turbo, Belliz och Tanya var också med. Sedan givetvis Nikki och Luna + en mallevalp som heter Minnah. Du får inte säga något till tollarna, men allra häftigast att busa med är Minnah, vi är nästan lika gamla och hon är så kul!!



Idag var jag på utställning i Växjö och jag blev den finaste tjejen av tollarvalparna :-)) Tror det var för att du höll dina tassar för mig. Jag fick träffa vår mamma Saga också, fast henne tyckte inte domaren om lika mycket och det fattar inte jag - vår mamma är ju faktiskt BÄST eller hur?



Många kramar från din Yatzie

2011-11-06 @ 22:51:28
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Jag är SÅ AVUNDSJUK på Turbo och Mascot... en hel HÖG med tjejer! Och mina favvisar dessutom, både mina systrar Z och Tazza, söta Belliz och så DU förstås. Luna har jag träffat och busat med, hon är rolig, men den där Minnah har jag aldrig träffat. Henne skulle vara roligt att träffa också. Sen är det klart att jag längtar alltid efter att få träffa mamma Saga (fast berätta inte det för nå´n).



Självklart visste jag att du var finast utav dom alla. Du är BÄST!



Jag har faktiskt också haft det ganska roligt och lekt med både Nemo och James i helgen, så jag ska inte klaga, men självklart så längtar jag efter dig!



Hoppas att vi ses snart!



Kram från Charlie

2011-11-07 @ 19:47:24
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Ja det var en trevlig promenad vi hade! Jag håller med dig, en råtta kan aldrig vara sötare än en tollare, fast matte är nog inte helt övertygad om det.

2011-11-07 @ 20:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0