Stenkoll

Nu har jag haft fullt upp ett tag. Husse skulle lägga stenplattor i trädgården i Halmstad. Jag hade fullt sjå att hjälpa till. Jag kunde faktiskt inte lyfta dom där tunga stenarna, men jag hjälpte till när husse skulle sätta snöre i kanten så att det blev rakt och jag hjälpte till när han skulle gräva bort grästuvor.





Jag sa till matte att hon också skulle hjälpa till, men hon sa att det var för tungt!






Till slut tröttnade jag och la mig i skuggan och tittade på.





Du ska veta att jag var helt slut på kvällen. Jag orkade inte ens resa på mig när husse tyckte att vi skulle gå ut och nattakissa.



Idag åkte vi till Halmstad igen och då skulle husse bära in ännu mer sten. Han hade bilen utanför och bar en massa stenar från ett släp. Samtidigt var det en kille, som jag inte känner, inne i stugan och skulle koppla ihop TV´n med en massa sladdar och grejer. När han ropade på husse och ville att han skulle komma och titta gick husse in och glömde stänga grinden. Jag hade hämtat min boll för jag tyckte att husse skulle kasta med mig, men när jag fick se att grinden var öppen tänkte jag att jag kunde gå på en liten upptäcksfärd. Jag har aldrig fått följa med åt andra hållet på vårt område. Så jag lämnade bollen och stack iväg dit för att kolla. Jag kom ihåg att när matte och jag hade varit ute och gått förra helgen, så såg jag en hund åt det hållet som jag aldrig har sett förut. Hon kanske var där någonstans... Jag stack iväg fortare än ögat men jag såg ingen. Men jag tog mig en rejäl tur i alla fall. Precis som jag var på väg tillbaka fick jag se husse komma runt hörnet och han hade min boll med sig. Hade han letat efter mig för att vi skulle leka!? Så snäll han är. Jag blev jätteglad och rusade fram till husse. Nu ville han inte leka med mig kan jag ju säga då, han tog tag i mitt halsband och gick med raska steg tillbaka till vår stuga. Där stängde han grinden och ville absolut inte kasta boll. Matte såg inte så särskilt glad ut, så jag tror att det inte var helt OK att sticka på upptäcksfäd själv.

Kommentarer
Postat av: mormor

Vad du är duktig som hjälper husse. Tur att du är så stark för husse verkar har blivit lite sliten.Han har ju åldern inne nu....

Ha det jättegott i stugan och låt bli att rymma för

husse och matte blir inte glada åt det. Kram

2011-05-14 @ 13:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0