Skogspromenad

Vet du vad? Jag har ju berättat att vi bor precis vid skogen. När det fortfarande var snö och slask kunde man inte gå upp i skogen från vårt hus. Men nu kan man det. Vi går där flera gånger om dagen. Först husse och jag tidigt på morgonen, sedan går matte och jag, fast då går vi mycket längre. Fast det är inte alla mornar som hon orkar gå upp i skogen, hon hinner inte säger hon. Då går vi bara en liten sväng runt kvarteret. Men jag hävdar att det är för att hon sover för länge. Om hon bara kunde skärpa sig och gå upp i tid så skulle vi hinna gå hur långt som helst på morgonen.



En morgon tog matte kort från köksfönstret på husse och mig när vi kom springande ner för backen. Kolla nu in att det gräset som syns på vår tomt är det enda gräs som finns - på vår tomt!!! Fatta att jag vill gå i skogen...

Nu har jag i alla fall tagit mitt första dopp... Gud så kul det var att få springa efter min nya vattenleksak som husse kastade. Nästa gång hoppas jag att James eller Nemo är med. Men nu har det blivit lite kallt igen så det kanske inte blir något bad den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0