Gamla grisen

Det är så kul i Halmstad. Har jag berättat att min gamla gris var kvar här enda sedan förra sommaren? Jag blev så glad när jag hittade den. Men det är inte alltid husse och matte tycker att det är lika roligt att kasta gris som jag tycker.

 

Just nu håller husse på med att bygga igen i stugan. Jag vet egentligen inte vad han ska göra, men dom har pratat nå´t om att göra större altan. Synd tycker jag, för jag har sådan fin utkiksplats på trappan, den försvinner tydligen då. Men jag får väl ligga ute i trädgården i stället. Men jag hjälper i alla fall husse så gott jag kan. Fast idag fick jag inte hålla i snöret, det var mycket viktigt att det blev rakt, sa han och då ville han göra det själv.


Kommentarer
Postat av: Nemo

Jag har en exakt likadan gris, det är min favorit leksak förutom alla bollar i världen då.

2011-05-30 @ 22:14:33
Postat av: Charlie

Jag håller med dig, Nemo! Bollar är bäst. Men min husse och matte är så taskiga mot mig att jag får inte leka med bollar så som jag vill. Jag har en av Simons gamla handbollar och den får jag leka med när jag vill. Men tennisbollarna har matte gömt och jag får bara ha dom ibland, tex när vi är i skogen eller på stranden. Undra varför?

2011-06-02 @ 22:15:34
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0