Tvåbent

Idag har matte och jag gått runt Västersjön. Det var länge sedan. Vi har mest gått i skogen där vi bor. Men jag tror att matte tyckte att det var roligt och gå runt sjön, för där är det väg, grusväg och vanlig väg. Hon tycker nog att det är lite snubbligt när vi går i våran skog för där är det så mycket grenar, rötter och stenar, så man får titta i backen hela tiden så att man inte snubblar, säger hon. Jag tycker inte att det är så svårt, men så har jag ju också fyra tassar... Men när vi hade gått runt lite mer än halva Västersjön, så började matte öka på takten, hon blev kissenödig så vi skulle skynda oss på lite, sa hon. Jag tyckte att hon kan väl göra som jag, lyfta ett ben bara... men det är ju som sagt inte så lätt med bara två ben.

Vi har en jättefin buske i våran trädgård med blommor som luktar jättegott. Jag undrade om dom smakade lika gott, så jag smakade lite. Men det gjorde dom inte och efter en stund så kräktes jag till och med. Jag tror inte att jag ska smaka på fler blommor.



Sedan fick jag tjata på matte innan vi kom iväg. Jag kände att jag verkligen behövde komma ut i friska luften och få en rejäl promenad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0