Sjusovardag

Igår var det en riktig sjusovardag. Det var lite mulet och väldigt blåsigt så matte ville inte åka till stranden. Jag förstår henne. Och ska jag vara ärlig så tyckte jag att det var ganska skönt och få vara hemma och vila upp mig. Jag hade lite att ta igen, ska jag säga. När vi är på stranden så är det inte mycket till sömn, jag måste ju kolla hela tiden vad som händer runt omkring. Och nu har vi varit på stranden flera dagar så det var skönt att få koppla av.



Jag tycker att våran nya altan är toppen, men husse har byggt dörrarna åt fel håll. Det är ingen sådan där bra utkikplats som jag hade innan. Åt ena hållet ser jag ganska bra, men åt det andra får jag nackspärr om jag ska stå och kolla hela tiden.






Och ibland när matte tycker att det blåser för mycket så stänger hon alla dörrar. Även glasdörrarna på altanen. Hur lätt är det då att tala om att jag vill in? Eftersom jag har lovat matte att inte skälla när vi är här i stugan, så brukar jag ju knacka på dörren lite med tassen, men det hörs ju inte när det är stängt med dubbla dörrar!



Det bästa är i alla fall att det är sköna stolar som jag faktiskt får sova i!





OK, lite trångt kanke men det går.

Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie.



Här har husse också byggt altan vid stugan men det är bara ett golv utanför den inglasade altanen. Men den är bra på alla sätt för nu har jag och Turbo fått ett nytt ställe att ligga och sola och spana på. Vill du se hur den ser ut får du titta in på husses blogg där ska det finnas några foton har jag hört. Kanske ses vi i morgon för vi ska visst köra Yatzie till dig på eftermiddagen. Husse säger att du ska vara valpvakt! Det kan nog bli jobbigt för det ska vara ett riktigt energiknippe typ Duracellkanin. Fullt ös hela tiden. Tyvvär kan jag inte hjälpa dig då jag ska åka med husse till någon utställning och visa upp mig. Vi får se hur det går för oss båda du med vaktanet jag med visanet.



Vi hörs

Mascot

2011-07-13 @ 23:31:11
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Jo tack, nu har jag träffat kaninen... eller vad jag nu ska jämföra henne med. Men jag trodde nog att hon skulle vara ännu busigare. Just nu har hon somnat. Jag försökte hålla henne vaken lite till men det gick inte. OK, jag passar på att ta en tupplur jag också då.



Lycka till med utställningen. Vad dom än säger så är du snyggast ändå!



Charlie

2011-07-14 @ 17:49:39
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0