Bullar och pälsvård

Idag fick jag väcka matte! Hon sov jättelänge! Men hon sa att det gjorde inget, för det var mulet ute och hon har rätt att sova länge på sin semester. OK, jag bryr mig väl inte, men hon kan åtminstone låta dörren vara öppen så jag kan gå ut om jag vill. Men det törs hon väl inte på natten förstås. Men i vilket fall så gick vi våran morgonpromenad, fast i dag gick vi ännu längre än vi brukar. Jag var precis slut när vi kom hem. Som tur var så skulle vi inte hitta på något annat, utan jag kunde lägga mig vid dörren, som jag tycker är en bra sovplats, och sova ett par timmar. Matte hon bakade bullar minsann och när dom var klara förstod jag att det var sådana som jag brukar få av farmor. Men tror du att jag fick någon av matte? Nej, såklart inte. Hon själv mumsade i sig, men jag fick snällt bara titta på.

Men efter det så åkte vi och badade och jag fick simma jättemycket för vi var långt ut i vattnet. När vi kom hem så blev det Charlievård, med dusch, kloklipp och pälsklipp. Matte tyckte att jag var jätteduktig så när vi var klara så spelade vi fotboll. Det tycker jag är jättekul. Det bästa är när jag får vara målvakt!






Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Oj, vad du gör dig fin inför mitt besök. Jag ska nog också bada och göra mig fin, så du tycker om mig. Tänkte packa mina saker idag, men matte sa att det är faktiskt en vecka kvar. Men hur ska jag veta det??? Jag är ju bara en liten valp. Man kan inte hålla ordning på dagar också när livet går ut på att busa :-)



Vi syns snart!!



/ Yatzie

2011-07-07 @ 22:47:10
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Lilla Yatzie! Jag är säker på att du är hur fin som helst även om din matte badar dig eller inte. Jag längtar efter att du ska komma. Husse ska sätta ett galler för grinden så att du inte springer ut. Jag ska se till att du får det bra och du ska få busa hur mycket du vill.



Kram

Charlie

2011-07-11 @ 17:36:30
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0