Matgömma

Nu ska du få höra nå´t! Jag har kommit på min matte och husse! Dom har en hemlig matgömma här hemma. En dag var jag i köket och hjälpte matte, som jag brukar, när hon lagar mat. Hon var rätt upptagen av både spis och ugn och det var inte alltid hon stängde skåp och lådor efter sig om hon hade hämtat någon sked nå´t. Så kollade jag bara in i ett skåp och kan du tänka dig?! Där fanns en hel påse med godsaker. Illkvickt snappade jag åt mig en gammal macka eller vad det var. NEJ, skrek matte, där får du inte va´! Jag glufsade snabbt i mig mackan för jag förstod att hon tydligen ville ha sin hemliga matgömma för sig själv. Lite skamsen var jag att jag hade tagit något som jag inte fick, men jag ska i alla fall kolla där fler gånger när matte inte ser. Kanske kan man komma åt en mumsbit eller två :-)



Nu blir det inte Halmstad på ett tag. Tydligen finns det inget vatten där än. Ja, vatten finns det ju i hela havet. Men matte och husse vill ju gärna ha lite vatten inne i huset också. Jag ska visa hur det såg ut på stranden när vi var där sist.

Här kommer James och jag halkandes fram. Det var till och med halt där man trodde att det var sand.



James ville att jag skulle jaga honom och försöka ta pinnen. Men jag tyckte inte att det var någon idé. Jag lät honom ha den, för han är ju yngre än jag... (eller så vågade jag inte riktigt och så springer han så fort...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0