Fotboll

Nu är det jättekonstigt här hemma. Folk kommer och hämtar en massa saker... folk som jag inte känner! Några kom och hämtade köksbordet, nå´n annan nå´t konstigt instrument och en tog mattes gamla kista. Undrar vad som ska hända härnäst?  Start är det väl någon som kommer och hämtar mig med :-(. Det hoppas jag verkligen inte.

Men vi har inte gjort något som har varit särskilt roligt i helgen i alla fall. OK, vi var vid Västersjön och vet du! Man kan gå på sjön! Det är jättekonstigt. Igår gick vi inte på vägen för matte sa att det var så halt, så vi gick på sjön! Det gick hur bra som helst. Men inte en enda var med oss.

Men Viggos och Eldas husse har i alla fall skickat foto på oss...


Här kommer vi i full galopp...


Kolla in sötnosen till vänster ♥ ♥ ♥

För övrigt tycker jag att det känns skönt att ha fast mark under tassarna nu. I alla fall på de flesta ställen där vi är ute och promenerar. Det är lite svårt att springa när det är is, speciellt om man ska springa efter en snabb, snygg tjej.

I vilket fall har matte lagt ut två spår för mig. Det gick jättebra. Jag visste precis vad jag skulle göra fastän det var länge sedan. Matte sa att det var bäst att hon gick med mig in i skogen och inte husse eftersom hon gick på skaren. Jag undrar vad hon menade med det... ;-) Men snart, snart har matte sagt att det är snöfritt i skogen och då ska vi lägga många långa spår igen.

Det är i alla fall tur att man kan sysselsätta sig inomhus när det är kallt och halt ute. Matte och jag brukar spela fotboll här inne. Får man det, tänker du nog då? Nja, inte riktigt fotboll kanske, men vi har en lite mindre boll, jag ställer mig i dörröppningen och matte sparkar iväg bollen. Om jag tar den så vinner jag, om jag missar så vinner hon. Ibland kör vi först till 10 och jag vinner alltid!!!


Jag laddar...


Kom igen morsan...


Jag springer tillbaka med bollen till matte...


Ibland får jag vänta på att hon ska ta den och vi börjar om...

Nu längtar jag tills jag får se vårat nya hus. Jag undrar om man kan spela fotboll där... ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0