Julklapp

I tre dagar har husse och matte varit hemma hos mig nästan hela tiden. Det är rätt skönt att det har blivit vardag igen så vi kan återgå till de vanliga rutinerna. Men det är klart, lite mysigt har det allt varit. Jag har ju fått hjälpa till att laga mat och diska till exempel. Och inte vilken mat som helst. Det har blivit både köttbullar och prinskorv.

Inte nog med det, det var ju paket på julafton också. När farmor och farfar kom, kände jag direkt att den ena paketen dom la under granen var till mig. Jag tog den i smyg och rusade in i TV-rummet och öppnade fort som ögat. Och vet du! Det var en sådan där rolig trasa med boll på. På bara några minuter hade jag bititi isär den i flera delar. Jag tror att jag slog rekordet sedan sist. Matte tyckte nog inte att det var så bra, hon fick plocka delar och papper i hela rummet. Och vi som har städat så fint, sa hon. Men jag tror inte att hon var arg, för jag fick fler paket sedan, med goda ben i.





Jag har träffat Gaston också. Vi var ute i skogen och där var det jättemycket snö. Vi hade jättekul. Men när vi skulle gå på samma ställe bara ett par dagar senare, så var det knappt en gnutta snö kvar, allt hade tinat bort. Så konsigt, tycker jag. Jag var nästan lite avundsjuk på Gaston för han hade varit hos frisören och var jättefin.

Jag har fått träffa Nippe också (det har vari rena Julafton :-)) Vi var hemma hos farmor och farfar. Det var länge sedan jag träffade Nippe, men det var lika roligt som vanligt. Det är så skönt att man har så många goa kompisar. Nu längtar jag tills jag snart ska träffa Yatzie och James och så Luna förstås







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0