Fiskkompis

Vet du? Vi har skaffat ett husdjur. Eller egentligen är det inte vi. Det är Simons tjej som har tagit hit sitt husdjur  nu när dom har packat hennes grejer. Dom flyttar ju nästa vecka och fram tills dess är dom här mest. Men, i vilket fall så var jag så nyfiken på det där husdjuret som dom hade placerat på vardagsrumsbordet bara för att jag inte skulle kunna kolla på det?! Men då tänkte jag att jag måste ju i alla fall veta vad den får för mat! Så jag fick tag i en liten burk med rött lock som måste vara mat. Det tog ett tag innan jag fick upp locket, men till slut gick det. Men fy! Det var ju nå´t illaluktande pulver, smakade inte alls gott. När matte kom hem undrade hon vad det var för smul i hela hallen. Då tänkte jag, jag har nog gjort nå´t som jag inte borde. Men varken matte eller Hanna var arga på mig. Numera står det konstiga husdjurets mat utom räckhåll för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0