Säng

Nästa morgon när vi skulle gå våran morgonpromenad så var det grävmaskiner och lastbilar vid det där hemska monstret som egentligen inte var något monster. Det var så mycket folk att vi var tvungna att gå över på andra sidan gatan. Wow, vilken upplevelse. Där har jag nog aldrig gått tror jag. Det var en massa nya goa dofter. Jag tog god tid på mig att nosa, men matte hade bråttom så jag fick skynda på. Jag hoppas att vi går över på den sidan fler gånger.

När fotografen var här och fotade vårat hus hade matte städat och gjort jättefint här hemma. Hon hade till och med städat undan min säng! När vi skulle gå och lägga oss, så kom hon inte ihåg att ta fram den heller! Jag blev jätteledsen. Hon hade gått och lagt sig och jag ställde mig vid hennes säng och tittade och la mig ner och kikade under sängen, ställde mig upp igen och tittade sedan under, jag till och med försökte rafsa fram sängen själv, för den låg nämligen intryckt under sängen. Först förstod inte matte vad jag menade Åh kommer du och gosar med matte och säger godnatt... började hon att åma sig. Men sedan fattade hon att det var min säng jag ville ha. Då drog hon snabbt fram sängen och bad hon om förlåtelse att hon hade glömt den. Suck! Att det ska vara så svårt att förstå ibland...

Nu tyckte jag att husse och matte pratade om att vi ska åka till Halmstad snart. Så glad jag blir. det ska bli jätteroligt. Jag riktigt längtar dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0