Sockeplast

Alltså, vi har ju fullt upp här hemma nu. Matte och husse har städat och slängt en massa skräp och ja, jag vet inte allt. Nu skulle det komma hem nån och fotografera hos oss och då ska det vara riktigt fint säger matte. Jag försöker hjälpa till så gott jag kan, men det är inte alltid det går hem. Ibland blir det mest bus. Hon är inte så glad när jag tar upp skurtrasan ur hinken... jag vill ju bara hjälpa!

Men jag kan inte riktigt förstå... när det blev lite hög fart mellan hallen och köket i helgen så åkte bakbenen iväg, kanske för att det var så finstädade golv? Men då sa husse att han skulle köpa sockeplast till mig så att jag inte halkar på golvet. Jag undrar vad det är för något? Jag har inte sett några än i alla fall. Det kanske vore bättre med stövlar, för nu har det varit riktigt kallt om tassarna när vi gått ut på morgonen.

Förresen, fotografen var här idag. Jag försökte smila upp mig, ställde mig framför kameran, hämtade leksaker och ben, men jag fick inte vara med på fotot i alla fall. Hhmm, undra varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0