Som vanligt igen

Äntligen är ordningen återställd. Nu har husse och matte kommit hem. Vad jag har längtat. OK, jag har haft det bra på så sätt att jag har knappt inte behövt vara ensam nånting. Men det är just det som är lite konstigt. Det har ruckat mina rutiner totalt. Först tyckte jag att det var konstigt att sova nere hos Simon. Men han tyckte nog också att det var konstigt så efter en natt tillsammans, så sov han i mitt och husse och mattes sovrum i stället. Det var mycket bättre tycker jag för där har jag ju min bästa sovplats.

Simon tycker ju om att sova på morgonen och eftersom han sov så sov jag också. Det blev lite konstigt. Jag sov ganska länge och det brukar jag ju aldrig göra. Matte och jag går upp tidigt även om hon ska jobba eller ej.

Malin och jag åkte till farmor och farfar ett par gånger också. Det var kul. Men annars har det mest blivit att jag vi har busat här hemma i trädgården. Men jag har inte varit sugen på mat i alla fall. Det är inte så roligt att äta när inte allt är som vanligt. Det såg matte när hon kom hem. Så smal du har blivit, sa hon. Men när vi hade gått runt Västersjön i går kväll och jag hade fått springa av mig och sedan duscha när vi kom hem var jag jättehungrig och åt upp hela kvällsmaten i ett enda nafs. Sedan sov jag så gott så gott när hela familjen var samlad.

Idag har vi haft kalas för husse för han har ju fyllt år när dom har varit på resa. Det var många som kom och jag hade fullt upp. Lovisa kom också och det var jättelängesedan jag träffade henne, hon hade blivit riktigt stor. Och vet du vad, hon hade fått en lillasyster också. Å gud så gott hon luktade. Hon var inte ens ett år och kunde inte gå. Men om hennes mamma eller pappa hade henne i knäet ville jag nosa och gosa med henne hela tiden. Det fick jag också. Men Lovisa var lite rädd för mig. Undra varför det. Men när hon hade fått ge mig en godis och förstod att jag tyckte om henne var hon inte rädd längre. Pricken över iet den här dagen var när Nippe kom... alltså, jag fick som sprätt i hela kroppen så glad blev jag. Vi var ute och sparkade boll en stund och sedan följde han med in. Nu är ju Nippe ingen ungdom längre så jag fick ta det varligt.

Nu ska det bli skönt att allt är som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: gaston

Tänk att jag oxå gillar när allt är som vanligt...

Kram

2010-05-12 @ 21:40:54
Postat av: Charlie

Å, vad jag blir glad när någon kommenterar här i min blogg :-)det är ju ett kvitto på att någon läser, liksom.



Jag längtar efter dig Gaston! Ska vi går runt Västersjön någon kväll?



Charlie

2010-05-13 @ 21:15:34
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0