Snåljåp

Min matte är för snål! Ikväll skulle vi äta kvällsmat tillsammans, bara hon och jag, för husse var inte hemma. Matte fixade och grejade i köket. Hon kokte kaffe och gjorde jättemumsiga mackor med salami och god ost. Mmm, hon vet att jag äääälskar ost! Men dröm om min förvåning - vad lägger hon upp till mig?! Jo, torra pluttar som vanligt. Jag trodde jag skulle smälla av! Jag bara kollade i min skål och vände mig om till henne och vädrade lite för att visa att jag ville också ha ostmacka. - Tigg inte, säger matte till mig då! Tror hon jag är precis dum, eller? Inte tänkte väl jag äta upp dom där torra pluttarna, det äter jag ju varenda dag. Nä, jag tjurade och gick ut och la mig i hallen. Nu kunde hon få sitta där ute i köket och äta själv, snåljåpan! Jag vet minsann hur tråkigt det är att äta själv, det är mycket roligare om man har sällskap. Som inte det skulle vara nog, gjorde hon sig en macka till efter en stund (säkert för att retas med mig) och då fick jag en liten, liten, liten ostbit. Nå´n macka såg jag inte röken av. Jag sprang ner för att se om Simon var hemma och kunde hjälpa mig, men det var han inte. Jag la mig i trappan och när matte gick jag förbi, bara jag ignorerade henne och låtsades att jag inte såg henne. Nu ska jag inte bry mig om henne på hela kvällen.

Föresten drack hon två koppar kaffe också, så nu hoppas jag att hon inte kan somna ikväll, det är rätt åt henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0