Amerikafrämmat

När Amandas mamma skulle hämta henne, hade hon med sig en liten liten en... en hund alltså :-) Han var jätterolig. Vi busade som bara den fast han var så liten. Jag har aldrig träffat en sån liten tokig hund förut. Han heter Buddy. Jag hoppas att jag får träffa honom igen. 

 
Här kollar jag in vad det är för konstig liten sak... ;-)

När vi åkte hit sist så följde Nippes lillhusse med oss. Han sov en natt, sedan kom han tillbaka efter ett par dagar. Det tycker jag var kul för han är jätterolig att leka med. Jag tycker att han borde hjälpa Nippe lite mer att skriva, Nippe är ganska gammal ju, och orkar säkert inte själv.


Mattias och jag...

Min husse är faktiskt en riktig "taskmört" (men jag älskar honom ändå, men säg inte det till honom). Jag brukar ju alltid få hjälpa honom när han håller på i trädgården med att rensa plattorna, att klippa träden, you name it. Men en dag så skulle han rensa utanför staketet. Tror du att jag fick hjälpa till? Nä minsann. Jag hojtade och levde, men han sa bara att jag skulle vara tyst och stanna där jag var. Nästa gång tror jag inte att jag ska hjälpa honom när han gör något i trädgården heller. Då får han klara sig själv.


Jag är faktiskt rätt sur...

Nu ska jag snart gå och lägga mig för jag har haft en riktigt hektisk dag idag. Vi har haft Amerikafrämmat. Ja, inte vet jag vad som menas med det, men det är någon släkting till matte som inte bor här och som har rest väldigt långt för att komma hit, som var här. Hon hade med sig två pojkar som pratade konstigt. Men roliga var dom i alla fall. Dom lekte med mig nästan hela tiden. Dom fick låna min klicker och då vet jag ju precis vad som väntas om jag gör rätt saker. Men dom sa så konstigt tex sitt var sit, ligg var läjj och död var dädd. Men jag är ju inte dummare utan att jag fattade vad dom menade och fick godis. Fast ibland körde jag hela repertoaren för säkerhets skull.


Den lille var rätt rolig att brottas med...


Jag vann så klart...

Hon från Amerikas syster var också med - det var ju Gastons matte. Även Gastons husse, lillmatte och lillhusse var med. Blir man sur eller sur när inte Gaston själv fick följa med?! Men när jag tjuvlyssnat lite på vad dom pratade om så förstod jag att Gaston hade opererat sig och fick stanna hemma hos farmor och farfar. Det var bäst det sa dom för han skulle inte ha orkat leka med mig en hel dag. Då förstod jag varför han inte vad med och det tyckte jag var bra så klart. För tur var ju att han inte var med för vi avslutade dagen med att åka till hundbadet allihop. Å GUD så roligt jag hade i vattnet. Det var u tur att Gaston inte var med, för då hade han blivit jätteledsen att han inte fick bada. Jag hoppas att han kan följa med hit nästa gång så vi får leka i vattnet han och jag.


Jag hann först varenda gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0