Kräksjuka

Det är synd om mig! Jag har inte mått så bra idag. Jag tror att jag har fått vinterkräksjukan! Jag vaknade jättetidigt i morse och mådde illa. Matte släppte ut mig och då kräktes jag. Det var JÄTTEKALLT, så det var inte så kul att vara ute, speciellt inte när man inte mådde så bra.

Jag mådde inte så bra häromdagen heller. Men det berodde nog på något helt annat. Matte har varit lite förkyld och köpt tabletter som heter Extra starka. Ofta när hon har något så brukar jag få en liten smakbit, men inte utav dom. Så när hon hade åkt till jobbet efter lunch en dag så hade hon glömt sina tabletter i köket och då passade jag på att smaka. Dom var inte ett dugg goda kan jag säga! Jag testade flera stycken efter det att jag hade kämpat en bra stund för att få upp påsen. Hur kan hon äta såna? Och jag undrar hurdan hon är i magen? Jag var inte så pigg kan jag säga. När husse och jag var ute på kvällen så blev det ett antal stopp och inte bara för att lukta…

Kanske har jag inte fått vinterkräksjukan i alla fall… den kan ju vara att jag åt upp hornen på den där lilla magnetälgen som satt på kylskåpet…? Jag skulle ju egentligen bara läsa ett kort som matte hade fått och satt upp där men älgen var så god att gnaga på… 

Jag piggnade till på eftermiddagen när vi var ute i skogen. Det var mysigt – men kallt!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0