Lusse

Tjoho, igår hjälpte jag matte att plocka undan lite i källaren. Husse tycker ju om öl och då skulle jag ta den stora kartongen. Det var inte helt enkelt upp för trappan, vill jag lova. Men till slut gick det . Men då hade jag gått lös på den nere i källaren först, så att jag kunde ta den i flera delar.



Idag har vi varit på spårkursen igen. Jag hade nästan glömt bort att vi gick på kurs för det var så länge sedan. Vi var ute på en jättestor parkeringsplats och matte skulle lägga ett "öppet spår". Alla mattarna gick till ena sidan av den stora parkeringen, sedan gick dom tvärs över hela planen. Efter en stund fick jag vara med och då skulle jag leta upp min trasa som låg mitt på den stora planen. En baggis, tyckte jag. Jag hittade den direkt. Matte hade lagt lite ost i snön så att jag skulle veta var jag skulle börja leta, men den åt jag inte upp för den var så kall. Ja, du fattar inte hur kallt det var! Som tur var så slapp jag ligga i bilen medan dom fikade. Det är minst lika kallt i bilen, sen tycker jag ju inte att det är så roligt att va i bilen heller.

Vi gjorde ett annat spår också. Med pinnar. Det var meningen att jag skulle sätta mig när jag hade hittat pinnen, men det hade inte matte sagt till mig, så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Nu har matte hemläxa på att lära mig sitta ner när jag hittar en pinne i ett spår som hon har lagt. Se där, det är inte alltid på mig det beror när det blir fel.

Mascot pratade nåt om jul! Ja, jag har förstått att det snart ska bli jul här hemma. Antagligen blir det det hos honom också. Kanske hos många vad vet jag? Jag kommer i alla fall ihåg att det har varit jul innan för ganska länge sedan när jag var rätt liten. Nu har matte och husse börjat förbereda för jul säger dom. Idag har dom gjort köttbullar. Mmmmuuummmmmsss. Jag fick provsmaka. Å gissa om dom var goda? Jag sa till matte att dom var mycket godare än mamma scans. Så nästa gång vi är ute på kurs vill jag ha mamma susannes köttbullar i stället för mamma scans.



Nu är det visst något som heter Lucia också. Matte tyckte att vi skulle överraska husse i morgon bitti. Då skulle vi öva lite, men det var inte helt enkelt. Jag skulle ha på mig nå´n dumstrut på huvet och hur lätt är det när man är hund?


Matte försökte hålla i...



jag försökte själv...


men sedan gav vi upp...

Vill husse ha något lusse får han titta på TV i stället, sa matte.

Kommentarer
Postat av: mormor

Så synd att ni gav upp. Jag är övertygad om att du hade varit den finaste stjärngossen i sta´n. Puss o kram

2010-12-14 @ 20:20:25
Postat av: Charlie

Tack snälla mormor.



PoK

Charlie

2010-12-16 @ 21:09:27
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0