Funktionsbeskriven

Jaha, då har man alltså funktionstestats. Undra om man är funktionell nu då?

När jag fattade i morse att vi skulle ut och åka bil, gömde jag mig. Jag tänkte att har jag tur så ändrar dom sig och vi går i stället för att ta bilen. Men den lätte gick dom inte på. Det var bara att hoppa i bilen och se glad ut. Men när vi väl kom fram, efter många guppiga och kringliga vägar, så var det värt det. Där var ju alla mina syskon! Ja, den enda som saknades var Rocky, men annars var alla där. Till och med min pappa. Tyvärr var jag för upptagen av att kolla in alla andra att jag inte hann gå fram och säga hej till honom. Men det hoppas jag blir vid ett annat tillfälle.

När alla hade kommit på plats skulle vi göra det där testet en och en. Då tog husse med sig mig på en promenad. Det var ju inte alls det jag vill just då, helst hade jag velat leka. Men det blev till slut min och mattes tur att gå iväg och göra den där grejen. Ja, jag tyckte inte att det var så konstigt. Först så gick Helen ut i skogen och kastade en leksak som jag sprang och hämtade, jag visade upp den lite för alla som stod och tittade på sedan gav jag den till matte. När vi gjorde samma sak igen, fick jag se Foppas matte som stod med en JÄTTESTOR kamera och tog kort. Matte brukar ju alltid ropa på mig när hon har sin lilla kamera framme så jag sprang fram till Foppas matte direkt. "Ta kort då", sa jag, lite sluddrigt med leksaken i munnen. Men då tog hon ner kameran och tittade inte ens på mig. Men jag såg att hon skrattade lite. Matte ropade flera gånger, så det var lika bra att sticka till henne.

Sedan skulle jag leta upp leksaken igen, alltså dom kallar det för dummy, men det tycker jag är lite dumt, så jag säger leksak. OK, jag fattade först inte riktigt vad vi skulle göra, för när jag trodde att jag skulle hämta den så gick vi en bit bort och sedan fick jag springa ut i skogen. Jag hittade den till slut, men det kändes lite ovanligt, så brukar ju inte vi göra.

Vet du vad dom gjorde sedan? Kastade ut en anka på backen. Jag trodde först att det var min anka som vi köpte i Malmö som hade blivit levande igen, så jag rusade ut och tänkte bara ta den, men det var ju inte den - det var ju en livs levande riktig, fast på riktigt död anka! SKITT! Den ville jag inte ta i. Men den luktade faktiskt ganska spännande. Undra om man vågar ta i en sådan någon annan gång.

Det sista vi skulle göra vara att simma ut i vattnet och hämta den där dummyn. Jag var på G, men huu så kallt det var. Nä, jag doppade tåtopparna lite bara (som Simon tydligen sa när han var liten), alltså tasstopparna, sedan gick jag tillbaka till matte. Men då fick Jonna simma ut och hämta den i stället. Och tro mig, jag trodde jag skulle bli tokig! Fick hon ta den? Jag trodde att Helen som hade kastat ut den skulle hämta den till mig. Nä vet ni vad tänkte jag, jag kan visst hoppa i och hämta den! Och det gjorde jag sen. För jag fick pröva en gång till och då minsann, då doppade jag mer än bara klorna. Jag simmade ända ut och hämtade den och tillbaka igen. Jag var jättestolt, men kallt var det, det ska gudarna veta.

När alla hussar och mattar fikade fick jag sitta i bilen, inte kul! Men jag kan hålla tyst i alla fall, det tycker matte är bra. Efter fikat fick vi springa lösa allihop. Det var det bästa på hela dagen. Alla vi sprang och badade och busade. Fast jag badade inte så mycket, jag tycker att det ska bli lite varmar i vattnet först.

På vägen hem stannade vi och tittade hur Mascot och hans familj bor. Det var också jättekul. Där fick jag springa som bara den för att hinna med Z, Belliz och Mascot. Belliz är faktiskt en himla söt tjej hon är syster till min mamma. Men Z är i alla fall min favvis. Det är ju egentligen alla dom andra syskonen också.

Gissa om jag var trött när vi kom hem? Matte också! Vi la oss och slappade lite på altanen, hon i solen och jag i skuggan. Husse var fortfarande full av energi och körde igång och tvätta huset som snart ska målas. Men det är klart, han har ju inte ansträngt sig som matte och jag har gjort idag.

Här kommer lite bildbevis.


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0