Kär

Nu har jag upptäckt att en del hundtjejer är lite trevligare än andra och luktar sååå gott. Jag har träffat en tjej som jag tror att jag är kär i... det är en svart bulldog eller nå´t liknande. Matte sa att jag inte skulle bli kär i första bästa tjej, men hon va´ så go! Lite kort var hon, så jag fick krypa för henne, men det gör inget. Hon heter Dagny och det tycker jag var ett fint namn. Jag har träffat henne i hundhagen idag och jag hoppas att hon är där fler gånger. Men faktum är att det var andra tjejer där som också luktade gott och matte kallade mig för tjejtjusare när jag jagade och pussade på dom.

Förresten, jag har ju inte berättat om att jag har varit på hunddagis. Jag har faktiskt haft fullt upp och varit så trött på kvällarna att jag inte har orkat skriva och berätta. Jo, jag var på dagis två dagar förra veckan. Dröm om min förvåning när matte släppte av mig första dan. Jag trodde att jag hade kommit till paradiset! Det var hundar överallt. Först fick jag inte gå in till alla hundarna (eller ut rättare sagt), men sedan fick jag träffa några i taget och det gick jättebra. Till slut fick jag vara tillsammans med alla och då var vi ca 25 stycken hundar ute. Eftersom jag trodde att matte snart skulle hämta mig igen, så tänkte jag att här var det bäst att ta vara på tillfället så jag sov inte en blund på hela dagen. Gissa om jag var trött när jag kom hem? Jag kom inte ens så långt som till köket utan deckade på hallgolvet. Sedan låg jag där resten av kvällen. En liten, liten kisserunda var vad jag orkade med. Sen sov jag som en stock igen. Nästa dag var jag på dagiset igen, men då la jag mig faktiskt och vilade en stund. Det var faktiskt helt OK. Matte har inte berättat för mig när jag ska vara där igen, men någon dag i veckan lär det nog bli.

Sedan har det blivit lite snurrigt... i tisdags var vi ju på fortsättningskursen 2 för första gången. Det var väl så där... vi fick inte göra så mycket och det tråkigaste av allt var att jag inte fick leka med dom andra hundarna, inte ens mina gamla kompisar. Men hon som bestämde sa att hundarna är här för att träna och inte för att leka, det får dom göra på andra ställen. Matte tyckte att det var rätt bra, men det tycker inte jag. Varför jag tyckte att det var snurrigt var, för att i söndags var vi på en annan hundklubb och skulle gå en annan kurs. Fast det var visst något som vi bara skulle göra en enda gång och då gjorde vi något som hette avståndslydnad. Jag fick gå i en lång lång lina som en matte som hette Eva höll i. Det var helt OK. Jag nosade runt lite och gick dit hon sa och stannade och kom när hon ropade... vad mer skulle jag göra? Matte var jättenöjd och sa att jag var duktig! Hhmm... jag undrar vad det gick ut på egentligen. Men mysigt hade vi och fika med både köttbullar och korv var det och det tackar man ju inte nej till.

Nu blev det ju inget Halmstad denna helgen för att matte och husse skulle åka till Göteborg! Jag var så sur!!! Sist vi träffade mina syskon sa matte att någon gång skulle vi åka till Göteborg och träffa min brorsa Foppa. Men tror du att jag fick följa med nu? Nej, dom åkte utan mig - dom skulle på KALAS! Jag hoppas att jag får träffa Foppa och mina andra syskon nästa helg när vi ska testas.

Men förra helgen var vi i alla fall i Halmstad. Då var det påsk och vi var där flera dagar. Vi gick säkert flera mil sammanlagt på stranden. Det var så skönt. Och det bästa var att vi var nästan ensamma. En och annan kom det, men då kallade matte in mig och jag gick vid hennes sida. Det klarar jag nu :-)


Hela stranden för mig själv :-)


Se du mig? Jag söker reda på matte som har gömt sig i sandbankarna.


Det blåste ganska mycket...


Idag har jag faktiskt haft premiär! Premiär på piren tillsammans med Hanna, Simons tjej. Hon är så snäll. Jag fick följa med henne på en långpromenad och sedan gick vi till piren och åt glass - muuuummmsss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0