Paradiset

Idag har jag varit i Paradiset... hund-mat-och-godis-butiken. Mmmm vilket underbart ställe. Tittade jag åt ena hållet låg där en massa godis och vände jag på huvudet fanns där massor av läckra ben. Husse och matte var såå snälla. Dom köpte en hel säck med mat till mig och jag fick ett jättesmaskigt ben när vi kom hem.

Egentligen trodde jag inte att jag skulle få något ben. För när vi skulle åka iväg och husse hade öppnat bak i bilen så att jag skulle hoppa in, såg jag en fågel som satt i vår trädgård. Då tänkte jag att den ska minsann inte sitta där, så jag satte av i en rasande fart och jagade bort den. Tyvärr hann jag inte ikapp den, när den flög över till grannen och bort över hustaken. Men då var jag ju plötsligt inne på grannens tomt, där jag aldrig har varit innan. Oj, vad det var spännande! Jag hörde att husse och matte ropade, men det var ju så mycket nytt och jag tänkte att det är bästa att jag passar på, för sen kan jag minsann inte springa in dit mer när jag har det där jättelånga kopplet på mig. Matte kom efter mig och lurade mig faktiskt med ett äpple. Jag gick på den lätte´. Så hon fångade in mig och vi gick till bilen. Suck! Nån gång ska jag ta en tur dit in igen, där var mycket nytt att lukta på. Jag vet att dom hade valpar där för ett tag sedan, men jag fick inte ens hälsa på dom då. Kanske kommer dom någon gång igen.. vem vet?


Kommentarer
Postat av: M

2009-09-11 @ 19:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0