Hur ska jag veta...?

Idag har matte varit arg på mig. Och då menar jag arg, RIKTIGT arg. Hon kom hem på lunchen precis som hon brukar. Simon hade varit hemma också på förmiddagen och vi hade busat en del. När matte satt och åt så tänkte jag att jag ska springa upp på övervåningen och visa henne vad kul jag hade haft på förmiddagen när jag var själv. Jag hade haft så roligt och fått bort en hel baksida på ett fotoalbum. Hur skulle jag kunna veta att jag inte får ta sådana och leka med...? Plötsligt stod matte i dörren och skrek - VAAAD GÖÖÖÖÖR DUU? Å där stod jag stolt med en stor pappbit i munnen och skulle precis springa ner till matte och visa henne den. - LOSS!!! Jag släppte papperet i rena förskräckelsen. Sen blev matte jätteledsen. Tydligen var det en mass bilder på konfirmation och student och jag vet inte vad i det där albumet. I alla fall hade inte korten skadats så farligt, sa matte och vilket hon var glad för. Men sedan stängde hon till det rummet (TV-rummet som jag ibland i smyg, brukar krypa upp i soffan i) så nu kan jag inte gå ditin när jag är själv längre. Vi blev sams sedan. Men jag var ångerfull. Men jag visste ju inte...

Matte var sedan hemma och jobbade på eftermiddagen och sedan kom Simon igen och jag fick var med honom och Emil. Jag tycker faktiskt att det är lite tråkgit att vara ensam hemma. Det finns ju inget att göra. Tugga ben är väl rätt OK, men leka med mina leksaker alldeles själv är ju ingen hit.

På kvällen var vi i Västersjön och matte gömde trasan. Jag hittade den jättelätt. Så hittade vi lite kantareller också som vi åkte med till mormor, för ingen hos oss äter det.

Nu kan jag stå också. Ja alltså, när matte säger stå så vet jag vad jag ska göra. Jag kan snurra åt ena hållet och ibland åt andra hållet. Nu vill matte att jag ska ligga död. Tror hon jag är dum,  eller?

Vet du vad matte säger? Jo, att jag har kommit in i "slyngelåldern". Jag undrar vad hon menar med det.

 

Vadå Slyngel...?

Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Hej Charlie!! Man måste göra misstag annars vet man ju inte vad som är rätt eller fel!! Men det är nog bättre att bara ta sina egna leksaker och tuggben att bita i - då blir dom garanterat inte arga på dig!!! Din syster Z är också bra på att hitta på bus - så det är tur att Ni är så söta annars hade man nog blivit ännu mer arga på Er ibland.....

Vi syns snart!!

Kramar till Er alla!!

/ Maria och Canagoldarna

2009-09-10 @ 09:48:33
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Ja, jag har nog lärt mig en läxa nu. Ses snart. Kram till er också!

2009-09-10 @ 22:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0