Bästa dagen i mitt liv

Jag har haft min bästa dag i mitt liv - än så länge. Jag har varit hos min kennelmatte och träffat alla mina syskon och min mamma. Ja, inte riktigt alla syskonen, för en brorsa kunde inte komma tyvärr. Jag har aldrig haft så roligt. Vi sprang runt och lekte hela tiden. Husse och matte åt korv och fikade och vi bara busade. Sedan skulle vi också gå fint i koppel och kennelmatten skulle visa hur man går om man ska gå på utställning. Hon tyckte att alla skulle anmäla sig till en utställning i Malmö. Matte sa att vi kan väl göra det, men hon trodde inte att jag skulle få nå´n placering. Hon sa att jag är lång som en korv! Jag kände mig faktiskt förnedrad!! Men hon sa sedan att jag är goast och finast i världen ändå, så det gör inget.

Mina systrar var så små och goa. Men mest busade jag nog med min brorsa Foppa, faktiskt. Ja, jag retades lite med Atle också men det är mest för att han var så lättretad och det tyckte jag var rätt kul.

Vet du vad jag såg? En av mina brorsor lyfte på benet när han kissade. Jag tror att jag ska testa det någon gång.

Vi fick också visa att vi kan gå sicksack mellan varandra - ja när matte håller i kopplet förstås - och komma när våran husse eller matte ropade. Jag gjorde det bra sa matte, fast jag hade svårt att slita mig från dom andra just när vi lekte.

När vi kom hem var jag jättetrött. Och förresten - jag har fått en ny säng att ha i stugan. Den var jätteskön!



Kolla Valpträffen på YouTube!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0