Bilburen

Denna helgen har vi varit i Halmstad igen. Det är så mysigt. Jag kan gå ut och in som jag vill. Men det har varit lite jobbigt, faktiskt, för husse och matte har målat nästan hela tiden. Jag ville ju att matte skulle leka med mig och jag busade med henne och bet henne lite i fingrarna men då blev hon arg. Jag försökte säga till henne (skälla) att hon skulle komma och leka men då blev hon ännu argare. Till slut kastade hon nästan ut mig. Då blev jag lite ledsen. Men sedan blev vi sams. Hon är rätt snäll.

Jag har fått åka där bak i bilen när vi åkte till Halmstad. Först blev jag både ledsen och arg. Tänkte dom verkligen låta mig sitta där bak alldeles själv?! Men sedan upptäckte jag att det var ju faktiskt rätt skönt att ligga där bak så jag somnade och sov hela vägen. Nästa dag fick jag också följa med i bilen. Då stannade dom flera gånger och jag var själv kvar. Det var helt OK. Jag hoppas att jag får åka där bak i bilen nästa gång också.

Det roligaste av allt är i alla fall när matte gömmer godis som jag får leta reda på. Hon säger SÖK och då vet jag att jag ska nosa reda på något som hon har gömt för mig. Jag tror också att dom menar att jag ska sitta kvar när dom säger STANNA. Så när jag har suttit där en stund så får jag godis. Fast ibland kan jag inte låta bli att springa efter och kolla lite. Nu kan jag i alla fall både sitta och ligga :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0