Nercabbat

Idag har jag fått åka i mattes lilla bil för första gången. Jag fick sitta i baksätet. Jag försökte faktiskt att klättra fram till matte men det fick jag inte. Det var rätt mysigt att åka i den bilen. Man kunde sitta upp och titta ut genom fönstret. Fast jag tycker att det var synd att hon inte tog ner taket så att jag kunde fått kännahur gott det var att åka nercabbat.

I helgen var vi i Halmstad igen. Det var jätteskönt väder och vi kunde gå en lång promenad på stranden. Jag badade lite och matte sa att jag skulle passa på för det var kanske sista gången i år. Undra vad hon menade med det? Vi hade en härlig dag i alla fall. Kanske var det lite kompensation för fredagen...

Jag ska berätta en hemlis. Jag var inte så snäll mot matte på fredagen när vi kom till Halmstad. Vi skulle gå en promenad när vi hade kommit fram. När vi var nästan hemma igen så träffade husse och matte några grannar som också har stuga där. Dom stog och pratade så länge, så jag blev så trött på dom. Jag drog i kopplet och sa att nu vill jag gå hem. Men varken matte eller husse löd mig. Då skällde jag på dom och till slut bet jag faktiskt lite i matte också... jag har aldrig sett matte bli så arg! Nu går vi sa hon, sedan tog hon tag i mig och nästan slängde iväg mig. Jag blev faktiskst lite rädd vad hon skulle ta sig till. Sedan var vi osams ända till kvällen. Men kunde dom inte fatta att jag hade ju varit hemma själv nästan hela dagen, sen skulle vi åka bil i två timmar (hur kul är det?), sedan när man väl är ute och går och får nosa lite på allt mysigt, då ska man stå still och tjata med folk... Nej, det hade jag inte tålamod med. Då kunde dom väl ha gått hem med mig så jag hade fått leka lite i trädgården i stället. Vi blev i alla fall sams till slut och jag hade lite dåligt samvete. 

I morgon är det näst sista gången på min kurs. Nu har matte även anmält mig till en fortsättningskurs. Hoppas att vi kommer med i den och att alla mina andra kompisar också ska gå.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0