Charliehelg

Den här helgen har jag verkligen blivit ompysslad. Det började med att matte klippte klorna i lördags - OK, på framtassarna! Sedan åkte vi till brukshundsklubben i Halmstad. Där var det inte en enda, varken människa eller hund, så jag fick springa lös precis som jag ville. Matte och husse ropade och jag sprang fram och tillbaka mellan dom. Sedan var matte och gömde en av mina leksaker som jag lätt kunde leta reda på. Ska bara säga att det ÖSREGNADE hela tiden, så vi var dyngsura alla tre. Fast matte hade köpt nya skor så hon var torr om fötterna i alla fall. Det roligaste var att det fanns en agilitybana där också. Jag testade lite saker. Det var jättekul. Roligast var att klättra upp för ett brant litet hus och ner på andra sidan. Matte säger att om hon bara hade orkat så kanske hon skulle kunna träna mig i agility, men vi vänta tills jag är så stor att jag får testa, så får vi se sen.

När vi kom hem duschade matte mig och det var så skönt att stå i den varma duschen när man hade varit ute i regnet så länge. Det slutade med att hon klippte klorna på baktassarna och även klippte lite päls emellan mina trampdynor. Inte för att jag vet varför. Men matte sa att det egentligen inte behövs nu, men att jag ska vänja mig tills det kommer snö. Vad det nu är för något? Men då kan jag få stora isklumpar under tassarna om jag har lång päls sa hon. Och det var inte så konstigt med det, kändes helt OK.

Det vi har gjort idag, var mindre roligt. Matte har gett sig den på att jag ska gå fint i koppel. Jag tycker att jag gör det jättebra. Men det tycker tydligen inte hon. Vi gjorde precis som innan, gick och stannade och så vidare. Men jag fick beröm, så antagligen gjorde jag rätt. Men det är roligare att få gå runt och nosa som man vill. 

När vi kom hem till Jönköping igen åkte vi och kollade in hundbadet vid Västersjön. Eftersom vi inte har varit hemma på hela sommaren så har jag ju aldrig varit där. När vi har badat har det varit i havet förutom en gång när vi var i Axamo. Det var OK. men jag badade inte idag. Det blåste alldeles för mycket. Så tyckte matte att jag var precis nyduschad så det var onödigt att blöta ner sig igen. Utflykten slutade med att matte var och gömde kronan som jag fick av min mamma när jag var liten. Matte behövde inte visa mig alls var jag skulle gå av stigen in i skogen. Jag hittade alldeles själv! Och jag gick raka vägen på kronan. Sedan fick jag mycket godis :-)

Ska bara säga en sak till. Nu har jag börjat komma överens med det där brummande odjuret med lång snabel som matte kallar för dammsugare. Det spelar ju ingen roll hur mycket jag skäller på den så tystnar den inte. Men matte och jag klappade om den tillsammans och den bits ju inte  i alla fall. Så nu behöver jag inte vara orolig att den gör matte något när dom traskar runt i hela huset...


Jag sitter fint på trappan och väntar medan husse klipper gräs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0