En och 1/2 vecka

Jag har kommit till världens bästa familj :-) Nu har jag varit här i en och en halv vecka och jag trivs jättebra! Visst, dom skäller på mig ibland bara för att jag biter lite i dom och på möbler och sånt, men det är OK. Ibland har matte blivit riktigt arg och då vet jag inte riktigt vad jag ska göra...

Simon är hemma hos mig hela dagarna. Han sitter för det mesta vid datorn, men det är mysigt att han finns där. Idag var jag själv hemma en stund och då blev jag ledsen. Jag vill helst att någon ska vara hemma hos mig.

Jag har fått vara i sommarstugan i Halmstad också. Det var så härligt för där fick jag springa ut och in som jag ville. Husse bara snickrade och sågade och väsnades hela tiden så jag fick knappt en blund i ögonen.

Jag har också fått gå i koppel, det var inget vidare. Kändes om om jag satt fast. Men, jag kanske vänjer mig vid det med. Förresten det var när vi var i Göteborg hos Joel.

Att åka bil tycker jag är kul. Jag har sovit mest hela tiden vid mattes fötter. Nu hörde jag att dom pratade om att jag skulle vara i buren nästa gång vi åker bil. Undra vad dom menar med det? Kan det vara den där roliga som står på trappan? Det kan bli skoj att pröva.

Jag blir lite trött på dom ibland, för precis när jag ska kissa brukar dom lyfta ut mig på gräsmattan. Men jag tror att dom menar att det är där jag ska kissa. Fast jag hinner ju inte alltid vänta på att dom ska fatta att jag behöver kissa och då kommer det en skvätt inne. Kanske kan man skälla till lite så kanske dom förstår!

Jag sover gott under mattes säng på nätterna. Ibland är husse uppe och då vaknar jag också och vill gå ut. Dom har berömt mig för att jag har klarat mig hela natten - undra vad dom menar med det?

Idag har jag träffat Gaston, en stor hund. Han var snäll och jag vågade busa lite, men bara lite med honom.

Jag har lärt mig en hel del. Jag vet att jag heter Charlie, när dom ropar kom ska jag springa till dom (fast det gör jag bara ibland). Jag får inte tugga på händer (men det är så gott), jag får inte tugga på något egentligen utan alla leksaker jag har, fast det är svårt att veta vad som är leksak och inte. Jag får inte äta harbajs, men det gör jag ändå. Jag får inte springa in till grannen, då blir husse och matte arga. Jag tror att, om jag kommer direkt när någon ropar att vi ska gå in, får jag en godis. Jag är lite mörkrädd!

Matte har tagit lite bilder...

 
Reklam för Royal canin


 
Äppelskrutt på trappan i Halmstad


 
Jag hjälper matte att tvätta

Hoppas att jag hinner skriva snart igen - det är lite mycket att stå i...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0