Hundhelg

Nu ska jag berätta något för dig! Det har hänt ett par gånger att jag har fått ligga i soffan i stugan. Jag tror att det är nu när det har varit lite kallt och husse och matte tycker att det är synd om mig som ska behöva ligga på golvet. Jag tycker att det är dödsmysigt! Nu fick jag faktiskt ligga i soffan när matte och husse tittade på TV.



Sedan när vi skulle gå upp och sova så följde jag som vanligt med upp och la mig i min säng. Men jag kunde inte släppa tanken på soffan som är så mysig, så när matte och husse hade somnat tassade jag försiktigt ner och la mig i soffan. Men när jag sov min allra goaste, djupaste sömn så där gott utfläkt på rygg, står plötsligt matte bredvid mig. VA! Jag hade inte hört henne! Vad skulle hon upp och vandra för mitt i natten? Eftersom jag hade sovit så tungt hade jag inte hört att hon kom, hade jag gjort det hade jag naturligtvis hoppat ner. Men nu viftade jag lite lätt på svansen som ett "hej, kommer du nu... sorry..." Men hon blev varken arg eller sur, hon sa bara "jasså du tar dig friheter du" sedan gick hon och la sig igen. Jag låg lugnt kvar...

Idag har jag haft en jättebra dag. Först gick vi på stranden vid hundbadet. Tyvärr var inte Nemo hemma så vi kunde inte träffas och busa. Men jag träffade en tjej som hette Jenna och var jättlik Luna. En supertjej kan man säga. Hon hade varit i och badat, men jag tyckte det var för kallt. Jag hoppas att jag träffar henne igen, för hon var rolig att busa med.





Inte nog med det. På eftermiddagen innan vi skulle åka hem, åkte vi ut till Grötvik för att träffa James och hans familj. Jag kände direkt igen mig när vi körde in på området och skrek åt husse att han skulle skynda sig. Och kan du tänka dig, när jag klev ut ur bilen så var det inte bara James utan också ingen mindre än Yatsie. Så glad jag blev! Men James trodde nog att det är hans tjej nu för han försökte mopsa sig mot mig. Men när han förstod att vi kunde ha roligt alla tre och att jag inte tänkte ta med mig Yatsie hem så hade vi jätteroligt!


Han är för rolig, James...


Dom badade i dammen, men det ville inte jag...


Vi jagade Yatsie som hade pinnen...


Hon är en riktigt busig och rolig tjej...


Här är vi alla tre, James, Yatsie och jag...

Det här blev en riktig hundhelg!

Kommentarer
Postat av: Nemo

Hej Charile!

En jobbarkompis till husse ska köpa en liten släkting till dig som jag visst ska få träffa om några månader. När får jag träffa dig, jag har provbadat och det är lite kallt men det går om man vill. Hör av er när ni är i Halmstad.

2012-04-13 @ 18:07:19
Postat av: Charlie

Hej Nemo!

Jag har kollat in dom där små valparna. Dom var jättesöta. Så roligt att det blir fler Canagoldare som du får busa med. Vi har varit i Halmstad i helgen, men har haft fullt upp med lilla Yatzie. Vi kommer nästa helg igen, då kan vi busa på stranden och då hoppas jag att det är så varmt att vi kanske kan bada lite också.

2012-04-22 @ 22:29:35
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0