Hundliv

Nu ska jag berätta för dig att förra helgen vi var i Halmstad så kom en kompis till mig och hälsade på, det var Gizmo. Gizmo är ju också en Tollare och det var länge sedan jag träffade honom. Ett helt år sedan, faktiskt. Först kände jag inte igen honom, jag trodde att det var Nemo. Men det märkte jag ganska snart att det inte va. Gizmo är lite stöddig, jag tror att han ville försöka bestämma lite över mig. Men det gick han bet på. Här hemma hos mig bestämmer jag och det sa jag till honom också. Men våra mattar tyckte inte att vi skulle göra upp med att bråka och det var rätt OK, han är en bra kille faktiskt. Han är duktig på agility också. Jag tror att han har fått många fina priser.

Dagen efter att Gizmo hade varit här och matte och jag gick våran långpromenad, gick jag för ovanlighetens skull jättefint tyckte matte. - Va har jag fått fel hund, sa hon. Fick jag med mig Gizmo i stället? Jag kände mig faktiskt riktigt kränkt! När man för en gång skulle ska göra sig till och vara till lags så är det inte bra det heller. Undra om hon nå´n gång blir nöjd? Men hon måste ha tyckt att jag var duktig i alla fall, för jag fick bära tidningen hela vägen hem från kiosken. Så mallig jag var!



Nu ska vi vara här i Halmstad jättemånga dagar säger matte. Det är mysigt tycker jag. Det har varit fint väder och vi har varit och badat både i går och idag. Det börjar bra... :-)

Det som är bra när vi är här, är att man kan alltid hitta bra liggplatser...


Morgonsol har guld i ...


Det bästa med solen är skuggan...


Mattes solmadrass är inte så dum...


Svalt och skönt under soffan...


För att till slut decka i stolen på altanen...

Ja, jag har ett riktigt bra hundliv ska jag säga... Och det verkar som om det ska bli ännu bättre, för om jag inte har fel så ska Yatzie komma i morgon :-) och om jag har fattat rätt ska det vara med en liten valp också. Det blir spännande!

Kommentarer
Postat av: Nemo

Husse pratade om att han träffade sin jobbarkompis tollarvalp för första gången förra veckan... Och han blev så exalterad att han glömde bort att han skulle på anställnings interjuv, och kom nästa försent. Rätt åt honom.

Mig har dom ryckt päls på öronen och kittlat mig på tassarna, klipt pälsen på tassarna kallar dom det.

Och inte har jag fått bada i havet utan bara i bäcken senaste veckan, det är nått trams om att saltvtten inte gör min päls fin till utställningen. Ja efter imorgon är allt som vanligt igen när utställningen är över... Då kanske vi kan bada ihop...

2012-07-06 @ 17:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0