Semester

Min matte och husse har åkt på semester och då får jag vara hos min kennelmatte, men ännu har jag inte märkt av att det skulle vara semester för mig, men det kanske kommer….

Det var så kul att komma hit för då fick jag träffa Yatzie och blondinen Luna. Lunas mamma Nikki har jag inte fått vara så nära för hon luktar såååå gott.

Min matte och husse hade inte åkt långt förrän kennelmatte tog fram saxen och borsten för att göra mig fin, vadå fin??? Jag tyckte jag var fin när jag kom hit, men här har dom en annan syn på den saken!!!! Efter detta så packade dom bilen och så åkte vi till Falkenberg, där bor tollaren Bobby (men han var inte hemma) och goldenkillen Nikkson.

Morgonen därpå blev det att gå upp jätte tidigt för att åka till Göteborg. Jag började då fundera på vad som var på gång, för det är verkligen inte som det brukar! När vi kom till Göteborg så var det MASSOR av hundar i olika färger, storlekar och hårtyper. Fast vi kom till en ring där alla såg ut som mig, skönt för då blev man lugnare. Sedan hände något som jag inte haft en tanke på och det var att många av mina allra bästa kompisar också var där. Jag fick träffa mina syskon Mascot, Tazza, Z och Zonic, min älskade mamma Saga, halvsyskonen Nova och Yatzie. Där var så många som jag kände så jag kommer inte ihåg alla. Det visade sig att vi var på en hundutställning, snygga jag skulle också få vara med. Denna dag så fick jag något som heter ”Very good”, det är ett blått kort, jag var så nöjd med detta för jag har hört att får man rött kort så blir man utvisad!! Domaren tyckte att jag hade bra temperament och att jag var välvisad. Det var inte så konstigt för det var min mamma Sagas ägare som visade mig sååå fint. Den som var allra finast av tollarna idag var ingen mindre än min bror Zonic, GRATTIS till honom och hans matte Maria. Jag var även med i ringen tillsammans med Saga och mina syskon och då fick vi ”Hederspris” och vann. Sedan fick vi vänta jätte länge för vi skulle in i en stor ring där det var massor av folk. Jag, mina syskon och mamma Saga skötte oss fint säger de och det tror jag på.



Efter detta så trodde jag att vi skulle åka hem, men nej då, vi åkte till en stor byggnad som man kallar ”hotell” och där bodde vi tills nästa dag. Jag skötte mig riktigt bra och tyckte det var trevligt på hotellet, så det ska jag se till så jag för åka på tillsammans med min matte och husse också! Morgonen därpå åkte vi till samma ställe som dagen innan för att återigen få gå in i ringen. Idag visade kennelmatte mig. När vi var inne i ringen blev jag lite orolig när man visade upp ett rött kort, vadå, jag hade ju inte gjort något, varför skulle jag bli utvisad? Men nu är tydligen inte rött kort på en hundutställning samma sak som jag har hört, här är tydligen rött kort bra, det betyder ”Excellent” Så idag fick jag vara kvar och tävla tillsammans med andra fina tollarkillar som också fått rött kort. Vi var 4 som hade fått excellent och jag blev 2:a.





När jag tittade bakåt så fick jag se ytterligare en av mina kompisar nämligen Nemo, han blev 3:a. Inte nog med att jag blev 2:a, domaren tyckte jag var så fin så det blev även ett CK. Så nu har jag 2 fina rosetter och en pokal för att jag var så fin. Jag ska fråga min matte när hon kommer hem om hon kan sätta upp mina fina rosetter någonstans så alla ser hur fin jag är. Även idag fick jag gå in i den stora ringen för vi hade en uppfödargrupp och då var det jag, Mascot, Turbo och Z som fick springa där. Ja, jag ska inte glömma min lillasyster Yatzie, hon blev BIR-valp och fick också var med i den stora ringen.




Efter detta så åkte vi ”hem” och då trodde jag att nu börjar semestern, men då blev det besök av Valle och hans familj (det är Lunas bror). Förra gången jag såg honom var han bara liten, nu är han större än mig…. Under tiden som Valle med familj var här så blev det ytterligare ett kärt återseende, nämligen James. Det var trevligt att träffa honom och hans familj. Men han blev nog också lite ”lurad” precis som jag, för hans familj glömde honom också hos kennelmatten. Tydligen skulle de också åka på semester. Men hallå, tror ni på allvar att vi kan ha semester när alla samlas hos kennelmatte??? Fast jag måste erkänna att jag trivs faktiskt riktigt bra här, för här är ju kompisar hela tiden.

Får se om jag hinner få hjälp att skriva något mer innan min matte och husse hämtar mig, för det är mycket på gång här hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Nemo

Grattis Charlie!

Det var ju en riktigt trevlig upplevelse det där med utställning. Husse och matte trodde jag skulle bli stressad av så mycket hundar, men dom var bara stolta över mig.

2012-01-23 @ 09:39:36
Postat av: Charlie

Grattis till dig också, Nemo! Självklart fixar du en utställning! Men det är klart, lite stressigt är det. Men jag tror att det är mest våra hussar och mattar som stressar upp sig :-)



Hoppas att vi ses snart!



Charlie!

2012-01-29 @ 09:09:27
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0