Över stock och sten

Nu ska jag berätta att jag älskar att hjälpa min matte när hon planterar blommor i trädgården. Ha, nu tror du väl att jag har blivit precis knäpp?! Jag menar när det är sommar så klart. Nu går det ju inte att plantera några blommor när det är snö!! Nej, jag menar när hon på sommaren gör fint i rabatten som inte är någon rabatt utan bara några krukor vid stugan i Halmstad. Jag brukar hjälpa henne att dra upp gamla vissna blommor, sedan tar jag hand om krukorna på dom nya.





Men ibland hinner jag inte vänta tills hon har tagit ut blommorna, men då blir hon inte glad på mig. Men ser du vad behärskad jag är? Jag lyckades hålla mig den här gången.



Men nu är det ju som sagt inte något planteringsväder... men promenadväder är det i alla fall. Matte och jag har hittat en ny lång (i mattes tycke) promenadväg i skogen. Vi gick den både igår och idag. Tyvärr kan man inte gå där på kvällarna för det är mitt inne i mörkaste skogen och inga lampor. Jag är säker på att jag skulle hitta, men matte kanske går och drattar ikull i mörkret och hur lätt skulle det va att få hem henne då? Nej, i veckorna får vi gå på gatorna och ta skogen på helgen. Men, det måste ha blåst riktigt mycket för på flera ställen fick vi hoppa över trädstammar som blåst ikull. Hoppa och hoppa! Matte hoppade inte, men jag gjorde :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0