Halsband

Nu ska du få höra... Jag hade ju födelsedag förra söndagen. För det första var inte husse hemma och det var ju tråkigt i sig. Men inte nog med det, mitt i natten, alltså natten till min födelsedag, ringde mattes väckarklocka. Inte behöver hon gå upp mitt i natten och sjunga för mig, tänkte jag trött. Men vet du vad hon gjorde? Jo, hon klädde på sig, gjorde lite kaffe, släppte ut mig så att jag fick kissa (bara här på tomten) och sedan åkte hon iväg... mitt i natten! På MIN födelsedag! Jag blev både ledsen och förvånad, men hon sa att hon skulle åka nästan till Göteborg, fram och tillbaka, för mormor skulle ut och flyga. Jag kunde inte följa med för det var en massa väskor där bak och Matte skulle snart komma tillbaka sa hon. Och det gjorde hon faktiskt. Jag somnade och det dröjde inte alls länge förrän hon kom hem och kröp ner och sov en stund till hon också.



Men sedan hade vi kalas, Matte och jag. Jag fick världens godaste ben med bacon (fast husse tycker inte att jag ska äta sådana ben för det luktar så om mig sedan, säger han... ?).



Jag fick också ett jättefint halsband som var rutigt och ett koppel som passade till. Jag har inte fått ha det på hela veckan för matte har sagt att det ska jag bara ha när vi ska gå på finpromenad, inte när jag springer i skogen och smutsar ner mig. För det är ju geggigt nu alltså. När vi hade varit en lång runda igår, fick husse duscha hela mig. Idag borstade matte mig och jag fick ha på mig mitt nya fina halsband och koppel när vi gick ända ner till stan.

Matte passade på att ta lite foto med sin nya kamera och jag tyckte att det var så mysigt i solen så det ställde jag gärna upp på.









Du såg väl halsbandet?



Kommentarer
Postat av: Nemo

Stiligt!

2012-02-26 @ 20:09:05
Postat av: Charlie

:-)

2012-02-28 @ 22:17:56
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Vilket fint halsband du har fått!! Jag har också fått ett nytt halsband, det köpte min matte åt mig när dom var i Norge.



Ska du inte snart till Halmstad så vi kan träffas? Vill så gärna busa med dig igen, det tycker min matte jag är bra på. Vet inte vad hon menar med det?



Kram från Yatzie (Matte hälsar också!)

2012-02-29 @ 07:59:24
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Yatzie, jag är säker på att du har fått ett fint halsband du också. Oavsett så klär ju allt en skönhet... ;-)



Matte säger att vi ska åka till Halmstad nästa helg. Då hoppas jag också att vi kan träffas och busa.



Kram

Charlie

2012-03-02 @ 21:16:18
URL: http://tollarcarlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0