Gaston och jag

Nu undrar väl du om jag har gått upp i rök fullständigt…? Men det har jag inte! Jag har haft så mycket att stå i att jag inte har haft tid att berätta… Men nu ska du få veta.

Först ska jag berätta att förra helgen var Gaston här. Utan sin matte och husse! Han till och med sov över här hos oss. Så glad jag var! Nu är det faktiskt så att Gaston inte har varit så pigg på sista tiden, men trots det kunde vi springa och busa i skogen. Gaston är en av mina bästa vänner och vi har jättekul när vi är tillsammans. Trots det har jag lite respekt för honom. Han är ju lite äldre än jag och han har sagt till mig några gånger att jag ska tänka på det… hhmmm ibland undrar jag varför, men OK jag tänker. Det innebär att jag inte alltid ska vara så på säger matte och det har jag fattat. Så jag tittar noga först om han vill leka eller inte och vill han inte så låter jag bli. Men vi trivs mycket bra ihop i alla fall.

Men även om han är lite trött ibland så är han ganska busig. När matte ville ta kort på oss och satte sig ner på huk hoppade han fram och tog mattes mössa. Hon skrattade så att hon höll på att ramla omkull. Till slut fick hon fatt i mössan och kunde fota oss som hon ville.





Det jobbiga är nu när man har varit ute och det är så mycket snö. Visst, det är jätteroligt med snö, men även att matte har klippt mig under tassarna så fastnar det stora klumpar när vi är ute och går i skogen. Men nu är ju snön på väg att regna bort så då är ju det problemet löst. Fast jag tycker hellre att det ska vara snö än regn!

Matte har varit borta under veckan. Hon har varit i något Spa eller vad det var. Hon säger att hon har badat och jobbat och så var hon jättetrött när hon kom hem. Jag undrar varför… När hon var borta kom husse hem till mig på lunchen. Det är rätt mysigt när han ibland kommer hem mitt på dagen, oftast är det ju matte som gör det. En dag var det farmor och farfar som kom, då fick jag följa med dom hem. Och det vet ju alla vilken lycka det är… mmmm mumma J. Men en dag fick jag åka med Simon till husses jobb. Då fick jag vara inne på kontoret när Simon jobbade. Det tyckte jag INTE var roligt! Jag ropade och skällde flera gånger att jag skulle få komma ut, men till ingen nytta. Inte förrän vi skulle åka hem släppte Simon ut mig igen. Men det är ju inte hans fel, det var ju bara för att både husse och han var tvungna att jobba lite till. Men när vi kom hem hade matte kommit, då blev jag överlycklig. Det kändes som om jag inte hade träffat henne på evigheter. Men vet du vad hon sa? ”Fy, vad du luktar verkstad”! Precis som om det var mitt fel…

Igår var matte och handlade och när hon kom hem så sa hon att jag inte fick tjuvkika i påsen!? Ja, just det, då kom jag på att det är ju min födelsedag i morgon. Jag fyller 3 år. Matte hade ju så klart köpt något till mig. Jag undrar vad det är…

En stor grattiskram till alla mina syskon som också fyller år i morgon!

 


Kommentarer
Postat av: Nemo

Grattis i efterskott Charlie! Fick du något ben eller annat gott?

2012-02-20 @ 21:34:56
Postat av: Charlie

Tack tack. Jo, jag fick faktiskt ett stort ben med bacon - mums :-)



Är all snö borta på stranden nu? Längtar efter att få springa där.



Charlie

2012-02-24 @ 20:10:18
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Det är ingen snö alls kvar här. Husse och matte ska torka mig så noga varje gång vi varit ute, det tycker jag inte om. Fast imorgon ska vi passa min favorit tjej Vita, det tycker jag om. /Nemo

2012-02-24 @ 23:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0