Träning

Du kan inte ana vad som har hänt...!? Ja, först ska jag berätta att vi var hos min Kennelmatte i förra veckan. Och dröm om min förvåning, när vi kom dit så var det inte bara Yatzie och Quizie där. Ja Nikki och Luna också förstås. Men inte nog med det - det var HUR MÅNGA andra hundar som helst. Till och med matte blev chockad. Allihop traskade vi iväg till en fotbollsplan i närheten, där skulle vi träna. Jag fattade först ingenting, för matte knöt fast mig i en stolpe och gick därifrån. Så gjorde alla andra mattar och hussar med sina hundar också! Vad är det för träning, vill jag veta? Sitta där i utkanten av en fotbollsplan är väl ingen träning, heller! Jag ropade på matte -KOM HIT! Men hon bara hyssjade på mig. Det brydde jag mig inte om, jag ropade i alla fall. Det gjorde dom andra också. Men då kom Helen och sa till på skarpen - NU HÅLLER NI TYST!!! Och du vet, Helen är ju världens snällaste, hon är ju kennelmatte nummer 2 och när hon säger något så är det bäst att lyda. Kanske får jag inte vara hos dom något mer annars...

Men hur som helst, så förstod jag sedan varför vi skulle sitta still och vänta. Matte fick lära sig hur man gör i Rallylydnad! Det är ju det som vi jättegärna vill vara med i på våran Brukshundsklubb. Nu fick matte verkligen veta hur det går till och efter det hämtade hon mig och vi kunde testa tillsammans. Så vi sjabblade :-) Inte ett rätt!! Jodå, ett och annat rätt blev det säkert. Det var roligt att testa. Både matte och jag vill fortsätta och nu hoppas jag att det finns en kurs vi kan anmäla oss till i höst.

Efter att vi hade testat det så hade vi lite lydnad med Helen. Ibland älskar jag min matte... vet du, hon hade med sig köttbullar! Egentligen tycker hon att det är lite fusk, för hon säger att jag är så duktig när jag får köttbullar. Det är jag väl alltid, humphf! Men, men roligt var det och matte sa att jag är världsabäst :-)

Efter lydnaden så gick vi hem till Kennelmatten och där fick vi springa och busa ALLIHOP! Jag tror att vi var minst 16 stycken hundar. Kan du tänka dig VILKET BUS! Men en sak ska du veta, jag fick ju träffa min söta syster Tazza och henne lämnar man ju inte i första taget. Jag snuffsade och gosade med henne hela tiden. OK, hon tyckte att jag var lite för på ibland, men då höll jag lite avstånd... Självklart hälsade jag på mamma också, för hon var också där. Min älskling Yatzie var ganska upptagen faktiskt, hon tyckte att det var så kul att busa med de andra så jag tjatade inte på henne så mycket. Men när vi skulle åka hem sprang hon fram till staketet och följde oss med blicken ända tills vi hade hoppat in i bilen. Jag är säker på att hon gärna hade följt med hem till oss en sväng. Jag hoppas att jag får träffa henne snart igen. Matte har sagt att det ska bli en till sådan här "träningsdag" och då kanske vi kan vara med igen.







Vem blir inte förälskad i Tazza...? Spelar ingen roll om hon är min syster ;-)


Det andra som har hänt är mycket, mycket större än ett träningspass, men det ska jag berätta nästa gång. Nu ska jag ut och nattakissa sedan är det dags att sova. I morgon åker vi hem och semestern är slut för husse och matte. Jag längtar redan till nästa helg när vi åker till Halmstad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0