Lukta gott

Nu har jag fått springa lös i skogen igen. Jag har verkligen visat matte att kan sköta mig. Jag springer före henne och stannar och väntar in henne hela tiden. Hon tycker att det är lite svårt att gå i våran skog nu för det är så halt och geggigt, dessutom är det väldigt backigt. Det är klart, hon är ju ingen ungdom längre, så hon är väl lite rädd för att halka och trilla förstås.

Men nu när det har regnat så mycket, kommer det upp en massa lukta gott ur backen. Ibland stannar jag och smaskar lite, men då är inte morsan glad. Hon morrar genast SLUUUTA! Men jag som är så snabb kan lätt tugga i mig lite. Äckligt säger matte. Men jag vet minsann att hon har ätit sniglar hon också, fast med vitlökssmör och en massa gojs. Men jag nöjer mig med naturella, jag.

Idag har jag hjälpt matte att göra köttfärsrulle. Ja, hjälpt och hjälpt... jag fick ta hand om smulet efter riven ost och det är ju ett med det bästa jag vet.

Läs gärna om den goda maten på mattes blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0