Bollar

Faktiskt är det rätt tråkigt nu. Matte tycker att det är kallt och har nog ingen större lust att tillbringa kvällarna ute i mörkret med mig. Men idag gick vi bort till hundhagen i Stadsparken. Vi brukar gå förbi där ganska ofta, men idag gick vi in. Vi väntade och väntade och väntade, men inte en enda hundkompis kom. Matte frös så vi gick hem igen.

Men härom dagen var hon hemma och jobbade hela eftermiddagen. Då åkte vi ut till Västersjön och gick en lunchpromenad. Gud så skönt det var att få springa lös som jag brukar där. Det går ju inte på kvällarna när det är så mörkt. Jag tycker att matte ska vara ledig lite oftare mitt på dagen. I alla fall nu på vintern.

Min matte vet ju att jag älskar när vi kastar boll. Ja, egentligen älskar jag bollar över huvud taget. I helgen skulle matte lägga ett spår till mig och då hade hon inte med sig trasan som vi brukar använda, utan fick gömma bollen i stället. Alltså, jag var nästan tokig så exalterad var jag över att få leta efter bollen. Och eftersom jag kände i luften att bollen var där någonstans så glömde jag att följa mattes fotspår. Det blev lite fel, men jag hittade bollen till slut, så klart :-).

Men vet du? Jag tog med mig bollen in och då la matte den i lådan i hallen och sa att jag inte får leka med bollen inne. Jag var lite sur, för jag hade gärna velat fortsätta leka, men matte skulle tvätta och göra annat tråkigt som mattar gör så jag fick hålla mig. Men hör och häpna! Jag brukar ju hjälpa matte och tvätta också ibland, men nu kände jag att det luktade så gott i skåpet där hon har tvättmedel och dom där tvättbollarna som jag inte får ta. Kan du tänka dig! Där låg det också en boll!!! Hallå, den ville ju jag ha! Nehe tack, sa matte. Den får du inte ta för den har jag när jag torkar tvätt! Ibland tror jag inte att hon är rätt navlad. Hur i herrans namn kan man torka tvätt med en tennisboll? Nästa gång skåpet är öppet tror jag att jag ska lägga beslag på den nya, fina, rena bollen.



Fast det är klart, jag får nog vara lite försiktig så det inte går med den som det gick med en boll som mormor hade köpt till mig. Då blir nog inte matte glad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0