Tollarträff

Vet du vad jag har gjort idag? Jo, jag har träffat ett helt gäng med Tollare! Jag trodde att matte och jag bara skulle gå en vanlig promenad i Stadsparken. Kanske skulle man få träffa någon och leka med i hagen... Men tror du att jag blev förvånad när den ena efter den andra rödingen hoppade ur sina bilar! Först tänkte jag att det är Nemo eller James eller Mascot, som jag inte har sett på länge. Men sedan märkte jag att jag inte hade träffat en enda av dessa Tollare förut. Matte hade inte heller träffat dom så vi fick hälsa och presentera oss för alla. Detta var ett gäng "Tollare i Småland" som träffas emellanåt. Vi har inte kunnat vara med förut men nu när dom skulle träffas här i vår Stadspark så kunde vi också gå dit.

Vi började gå runt hela Stadsparken och när vi kom fram till hagen var jag säker på att jag skulle få springa och leka med allihop. Men inte då! Matte frågade om någon ville att vi skulle få springa och leka, men ingen ville. Jag blev ganska sur för det var två tjejer med som jag gärna hade velat nosa på lite mer. Men vi bara fortsatte att gå och gå. När våra hussar och mattar hade fikat övade vi lite lydnad. Ja, lydnad å lydnad... matte och jag gick lite fram och tillbaka, sitt och ligg kvar och så vidare... inget märkvärdigt tycker jag. Men det är klart, jag var ju äldst i gänget med mina snart 3 år. Tänk det är bara tre månader kvar tills jag blir 3 år. Hhmmm... nåväl jag förstår att dom som var yngre var tvungna att träna lite. Matte fick till och med trösta Lukas (som var jättestressad och skrek hela tiden) husse att han säkert lugnar sig när han fyller 2 år, för det gjorde jag. Men inte var jag så gapig i alla fall. Nej, lite otålig har jag alltid varit, men jag är rätt tyst ändå.

Kommentarer
Postat av: Nemo

Vi kommer ses i Göteborg i januari säger husse och matte. Så imorgon ska jag och ta några sprutor annars får jag inte vara med där.

2011-11-23 @ 17:22:41
Postat av: Charlie

Kul! Då ses vi säkert där. Du får leta upp mig då, för matte och husse är inte med. Jag ska ju dit med kennelmatten :-)



Kanske ses vi nästa vecka



Charlie

2011-11-27 @ 10:07:13
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Säg till din husse och matte att dom hör av sig till min husse eller matte så kan se om stranden kommit tillbaks då, för nu är den borta.

2011-11-28 @ 18:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0