Sömngångare

Jag undrar om matte råkade få med sig en av Nemos mattes råttor hem till vår stuga... det hoppas jag verkligen inte! Men något konstigt var det i alla fall. För innan vi skulle åka hem, alltså hem till Jönköping, så tömde dom ut ett av köksskåpen och la in något där som skulle ta slut på mössen sa dom. Matte hade hittat musbajs där och trodde att det kanske skulle komma fler. Dom satte också in någon konstig makapär i kontakten som skulle jaga bort möss. Konstigt! Jag hoppas verkligen inte att det var Nemos kompis. Men jag tror inte det för matte skulle ALDRIG ha ens rört vid en av dom. I så fall har den smugit sig in i hennes ficka eller nåt. Men nästa gång vi kommer till Halmstad tror jag inte att det finns några möss i vår stuga i alla fall.

Vet du att jag har gjort bort mig nu igen! Matte satt vid datorn en kväll när vi hade varit ute och gått. Jag var så trött att jag helt glömde bort att hon var hemma. Rätt var det var så hörde jag bara " NEJ men unge man...!!!" "Vad tar du dig för friheter då...?" BLIXT!!! Så vaknade jag i hennes TV-fåtölj igen. Jag har ingen aning om hur jag hamnade där. Ibland undrar jag om jag går i sömnen...


Kommentarer
Postat av: Nemo

Husse har sådana musfällor i garaget, och det sitter god mat i dom. Men det är lite läskigt att ta godbiten, men jag har lärt mig fast husse säger att jag bara haft tur. Passa nosen.

2011-11-11 @ 22:19:11
Postat av: Anonym

Hej Charlie,

Husse och matte har också några konstiga mackapärer i stuganför att bli av med möss. Det ligger något i dom där sakerna jag tror att det kallas nötter. Man får inte komma allt för nära för då får man pisk på nosen, så akta dig för dom där sakerna.



Nu får du faktiskt tala om för matte att du får en egen stol att ligga i, det är så mysigt. Jag och Turbo har vår egen skinnstol att ligga i och som vi delar på. Det är jätteskönt att ligga i den så i bland lurar jag ner Turbo från den för att jag vill ligga i den. Matte och husse varnar alltid när vi får gäster att den skinnstolen är vår och om dom sätter sig i den så får dom räkna med att vi kan komma i full karriär och hoppa upp i stolen.

Så vi tycker att du ska kräva en egen stol!



Hälsningar

Mascot

2011-11-11 @ 22:37:21
Postat av: James!

Jag förstår varför du ligger i den fåtöljen...önskar att jag hade en sådan...men mattes fårfällar duger de med!! Hoppas vi syns snart igen!/James

2011-11-15 @ 14:50:03
Postat av: Charlie

Ja, jag tycker faktiskt att jag kan få en egen stol. Det håller jag med dig om Mascot. Men faktiskt så blir det rätt varmt, så jag brukar lägga mig på golvet i alla fall.



Jag kan nog inte kolla det där med mössen för matte har sagt att det dröjer ett tag tills vi ska till Halmstad igen. Jag hoppas att vi INTE hittar någon mus! Det vill jag inte! Men det får inte gå för länge tills vi kan springa och busa igen. Då kanske vi kan träffas allihop.



Hej hej!

2011-11-16 @ 22:05:01
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Mascot

Hej Charlie,



Det är inte farligt att hitta en mus som sitter fast i en musfälla för dom rör sig inte. Dom brukar vara rätt så stela och har dom suttit fast länge så luktar dom lite pyrt, säger husse och matte, och vi, som har så fina luktsinne, måste nog säga att dom stinker!

Tala om för mig när du är på gång till stugan nästa gång så försöker jag att tala om för husse och matte att nu j..lar måste vi åka till Halmstad.



Vi hörs

Mascot

2011-11-18 @ 08:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0