Liljekonvaljhav

Jag har fått två nya kompisar i Halmstad. Den ena bor mitt över oss och heter Ville. Han är en stor svart sak som jag först var lite rädd för. Men han är faktiskt ganska snäll. Han har varit inne i våran trädgård ett par gånger och lekt med mig och det tycker jag är jättekul. Han springer fort, fort och jag följer efter. Men ibland vill han brottas och det vill inte jag, då går jag undan och ibland lägger jag mig ner. Då slutar han. Han är snäll, Ville.

I stugan bakom våran, har det flyttat in en gullig kille. Det är en basset. Men vet du vad han heter?
Drutten :-). Hans matte försvarade sig med att det inte var hon som hade döpt honom, utan att det var den familjen som han hade bott hos innan han kom till dom. Han är nämligen nästan lika gammal som jag, två år. Vi har bara hälsat på varandra över staketet. Jag skulle jättegärna vilja leka med Drutten, han verkar vara hur snäll som helst. Jag undrar om våra mattar tänker låta oss göra det någon gång?

På tal om det så har jag inte fått leka med varken James eller Nemo och Lima fast vi har varit i Halmstad flera helger. Matte hade tänkt att vi skulle åka till hundbadet igår, men då kom det ju ett fruktansvärt åskväder och ösregn så det gick inte. Idag hann vi inte för dom skulle göra klart gången och åka med en massa skräp till sortergården. Sedan var det dags att åka hem. Hoppas att det blir hundbadet och mina kompisar nästa helg.

Matte har hittat ett drömställe! Ett ställe i skogen med en massa blommor som hon tycker är fina(?). Hon sa att dom inte var riktigt färdiga ännu och nästa helg är dom nog överblommade, så hon tyckte att jag skulle sätta mig där i blomhavet och så kunde hon föreviga det på detta sättet i stället. Ibland är hon lite konstig...




Kommentarer
Postat av: JAMES!

Hallojsan Charlie!

Nu måste vi bara träffas, min familj har haft så mycket att göra. De har varit i Paris och jag har inte fått åka med, så nu är det min tur att bestämma vad vi ska göra. Så då bestämmer jag att vi ses nästa gång du kommer hit! Ok?

Hälsninga James

2011-05-16 @ 10:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0