Fästinghalsband

Idag har jag hjälpt husse att klippa gräs här hemma. På våran JÄTTESTORA tomt. Det gick snabbt. Han har köpt en ny gräsklippare, inte en sådan där med motor som brummar och inte en sådan där med lång sladd som vi har i stugan, utan en som säger ratatatatat och som inte alls är stor. Men det är klart det behövs ju inga stora maskiner till den ytan. När vi var färdiga så samlade husse upp gräset i en korg och vi gick upp i skogen och slängde det. Och vet du? Jag behövde inte ha koppel på mig. Nu tycker husse att jag är så duktig så jag får vara utan. Det tycker jag är jättebra.

Men vet du något annat? För ett tag sedan fick jag två sådana där äckliga fästingar på mig. Först en på huvudet och när matte hade tagit bort den blev det en stor bula. Matte sa att den var röd och infekterad så hon tvättade den flera gånger. Sedan köpte hon ett halsband till mig på Apoteket, ett som ska hindra fästingar att bita sig fast på mig. Men bara efter ett par dagar så upptäckte jag själv att jag hade en på insidan av bakbenet. Jag slickade och bet och försökt få bort den själv, men det gick inte. Matte fick se det när hon kom hem och tog bort den. Då var den redan död och det var jätteäckligt. Det blev lite fult där också men det gick bort efter ett tag. Sedan har jag inte fått några mer fästingar, sån tur att jag har ett sådant halsband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0