Valpar

Åhh, vilken underbar helg jag har haft. Det har varit fullt med folk i stugan och nästan hela tiden har det varit någon som har haft tid med mig. Antingen har jag hjälpt husse och bära virke, annars är det någon som har varit ute och gått med med mig, annars har någon kastat boll med mig. För att inte tala om att vi har varit och badat flera gånger. Nu har det ju varit så varmt att till och med matte har gått i vattnet. Ja inte simmade hon precis, men en bra bit ut i vattnet gick hon allt. Jag däremot simmade som bara den.





Det roliga var att idag kom också Nemo och Lima till hundbadet. Till och med Lima blev lite sugen på att leka och hämtade min vattenleksak. Fast inte så långt ut då. Jag vet inte om hon är så glad i att simma... men det är i alla fall Nemo och jag.

Det bästa som har hänt i helgen var i alla fall att vi har varit och hälsat på min kennelmatte. Och vet du vad? Jag fick träffa min mamma! Min mamma är världens goaste mamma. Fast hon förstod nog inte riktigt att jag är vuxen och bestämmer själv nu. För när Nicki och jag busade lite så var hon genast framme och sa till mig att sluta. Vi som bara busade på skoj. Men, men, mammor är väl som alla mammor och inte kan låta bli att fostra sina barn fast dom är stora!

Min mamma har ju fått nya små valpar som jag också fick träffa. Hur söta tror du att dom va´ på en skala? Det går inte att beskriva...  Nu fick jag ju bara hälsa på dom genom staketet, men kennelmatten tog ut en och höll framför mig och frågade om jag ville ha en lillasyster. En liten Bellizkopia? Vilken fråga! Självklart vill jag det, det gäller ju bara att övertala resten av familjen! Jag gjorde mig så liten och gullig och snäll som jag bara kunde när vi kom hem, bara för att dom skulle tänka att så goa och snälla blir alla Tollarvalpar. Fast matte säger att jag var jättejobbig i nästan två år. Fy, vad lack jag blir. Hur kan hon säga så? Men nu är hon nöjd med mig och tycker att jag sköter mig bra i nästan alla lägen. Det visade jag idag när vi gick morgonrundan och jag gick jättefint utan att flytta mig från mattes sida med kopplet hängade efter, till och med när vi mötte andra hundar. Då blir matte jätteglad.

Nu ska jag charma matte lite till! Kolla in vilka sötnosar! Fem veckor...












Jag undrar om matte kan låta bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0