Makapär

Nu har husse inte gjort annat än jobbat och jobbat när vi har varit i stugan. Han har hållit på hela dagarna i flera helger. Å jag har hållit koll! Det som pågår nu är att det ska bli en större altan. Inte vet jag varför, men nån anledning är det väl. Det är ganska kul att hjälpa till i alla fall.



Det enda som kan bli problem är ju att jag har alltid legat i öppningen till altanen och kollat in vilka som går förbi utanför. Det är så mysigt att bara ligga där och njuta. Men nu kommer öppningen inte att vara på samma ställe som förut. Men jag har kontrollerat att ligga i det som ska bli öppningen och det verkar ganska OK.



Matte var väl inte helt glad över den hjälp jag skulle ge henne när hon målade - jag blev lite grön i huvudet. Men jag sa att det kan jag leva med bara jag får vara med.

Det har ju blivit matte och jag som har gått morgonpromenaden när husse har jobbat med stugan. Egentligen kan man undra varför vi bara ska gå och gå, jag tycker ju att det är mycket roligare att få springa lös. Helst på stranden förstås, men det går ju bara vid hundbadet då. Men matte säger att om vi inte går våra promenader så kommer hon att rulla fram när sommaren är slut. Och då undrar jag bara - hur skulle det se ut? Matte ligga och rulla med mig bredvid... ja, jag säger då det! Men hur som helst så har jag kommit på att jag kan lura matte lite. Hon vill ju inte att jag ska nosa överallt, men det är ju det jag tycker är vitsen om vi ska ut och gå. Men nu har jag kommit på att jag fejkar att jag ska bajsa när jag känner att det luktar gott. Då stannar jag upp och går med bajsstilen och då måste ju matte stanna och vänta in mig. Men nu verkar det som om hon har kommit på mig. För när hon märkte att det inte hände något efter flera sådana fejkningar så blev hon lite sur. - Nu går du här bredvid mig, sa hon och så fick jag sluta gå i gräset och nosa. Suck!

Det roliga var i alla fall att jag fick leka med James. Jag blev så himla glad när jag fick se att han också var på väg ner till hundbadet. Å så kul vi hade. Men nu känner jag mig ganska säker och trygg, så jag vågar faktiskt säga till James på skarpen när jag tycker att han är för stökig. Kanske har jag ärvt det efter min mamma :-)







Jag måste också få berätta en annan sak. Husse har köpt en jättekonstig makapär. Han har den och klipper gräset med hemma i stan. Den gamla vi hade brummade som bara den och det gör den vi har i stugan också, fast inte lika mycket. Men denna låter ingenting, bara lite ratatatata och gräset blir klippt ändå! Konstigt! Nu behöver jag inte ens heja på husse när han klipper utan kan i lugn och ro ligga och titta på.







Kommentarer
Postat av: Mascot

Tjenare Charlie.



Vilket hundliv du har! En som riskerar att rulla fram om du inte går ut på promenad med den. En som bara jobbar och har sig hela dagen och jag antar att du får inte hjälpa till så mycket som du vill. Tur att du har hittat ett nytt bra spaningsställe, för vad vore livet, om man inte fick ligga och spana. Framför allt på alla snygga tikar som går förbi. Dom lämnar ju alltid så goa dofter efter sig. Snyggt försök, det där med bajs stilen. Tror jag ska försöka mig på den jag med. Speciellt på husse för han har fena på att se om jag har hittat ett sånt där jättegott nosningsställe du vet, ett som är så gott, så man bara dräglar på det. Matte lurar både Turbo och jag hur lätt som helst, hon har inte samma koll, men det är så med tjejer. Jag tror att dom har för mycket i huvudet i bland. Härom dagen, när vi var ute i stugan, hörde jag att matte och husse pratade om att göra en altan??? Är det det som din husse håller på med? I så fall får jag och Turbo inte heller hjälpa till, men vi får kanske ett nytt spaningsställe! Kan det vara så att hussar inte tycker om att få hjälp av oss? Det är i så fall fel, för vi kan mycket, men det får vi aldrig visa. Nästa vecka har husse börjat sin "semester" vet du vad det är? Kan det vara så, när man i bland tvingas bara umgås med Turbo, att det alltid finns en husse eller matte hemma på "semester"? Det kan bli kul som omväxling i så fall. Hur har din husse och matte med "semester" vet du det? om dom har det menar jag? Vi kanske skulle träffas och rusa runt på hundbadet, det skulle vara så roligt tycker jag. Vi får höras av om detta framöver.



Mascot.

2011-06-17 @ 07:28:55
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Så kul att du också ska få en ny utkikplats från en altan. Men du ska veta att det är mycket jobb innan man är där. Man får slita pälsen av sig nästan för att få hjälpa till med bräder, spik och målarpenslar. Men jag hoppas att du får det lika bra som jag. För nu börjar det bli färdigt här och jag är helnöjd.



Matte har det hon kallar semester, alltså ledigt under en längre tid, från vecka 27. Då kommer vi att vara i stugan HELA fyra veckor har hon lovat - minst! Jag hoppas verkligen att du kan komma hit vid något tillfälle så vi får bada igen. Kommer du ihåg att vi gjorde det förra sommaren?



Lycka till med altanbygget!



Charlie



2011-06-17 @ 21:30:50
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0