Äntligen...

Äntligen har man fått göra nå´t roligt! Idag var vi faktiskt vid hundbadet och det har vi inte varit på jättelänge! Matte har tyckt att det har varit för dåligt väder och hon har tyckt att allt har varit tråkigt och har egentligen inte velat göra nånting alls. Men idag var vi som sagt vid hundbadet. Och gissa vem som kom då? Nemo! Jag blev så himla glad. Det var så länge sedan vi träffades. Vi hade hur kul som helst i vattnet. Och nu säger matte att jag har tuffat till mig lite. Så nu vågar jag till och med kämpa och tävla om vem som hinner först och tar min vattenleksak. Men Nemo är aldrig arg eller sur på mig för det. Vi är riktiga bästisar han och jag.





Fast nu ska jag erkänna att vi har faktiskt gjort en och annan rolig sak också. Matte la ett spår till mig häromdagen. Och det var inte vilket spår som hest, utan hon hade gått på en stor parkeringsplats med grus. Hur lätt tror du det var? När matte sa sök, fattade jag direkt vad jag skulle göra. Men det var ju ett tag sedan vi spårade och jag kände mig lite ringrostig i början. Dessutom var det grus och pölar och gegga och ... ja, det var minsann inte enkelt. Men jag kände doften där matte hade gått och kunde koncentrera mig fastän det plötsligt kom en massa folk och spatserade rätt över mitt spår. Jag gick till slut rakt på mål och hittade min nya gula boll som sitter fast i ett långt snöre. Matte var jättestolt och jag var så mallig och fick bära bollen ända hem.

Vi har också varit och hälsat på lilla Thea. Kommer du ihåg lilla Thea som jag har berättat om förut? Det är en söt liten tjej. Hon är ganska vild och busig och springer fort, fort runt bord och stolar. Och ibland gömmer hon sig så långt in där jag inte får plats. Då känner jag mig lite klumpig. Nu var vi i deras husvagn och förtält så matte och husse sa till mig att ligga snällt på golvet. Jättelätt när det springer en söt liten tjej framför nosen! Ibland undrar jag varför jag bara accepterar deras kommando! Det gör jag inte alltid heller. Jag reste mig upp och busade lite med Thea. Hennes matte sa att det var OK.






Fast jag hoppas att jag snart ska få träffa Yatzie igen. Hon var som en riktig liten panter. Smög sig fram och hoppade på mig när jag minst anade det. Det kallar jag bus det...




Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Oj vad du verkar ha fullt upp med att träffa en massa kompisar. Jag vill hinna träffa dig igen så vi kan titta på vattnet. Tror inte jag vågar gå ut så långt som dig, det verkar vara mycket mer vatten än i min vattenskål!!!



Vet du vad - jag har fått en ny leksak som jag kallar för "Nöffe". Det är en likadan gris som du har!!! Den är mycket roligare och finare än min döda anka. Ibland hjälper det att sitta fint och se söt ut - då får man oftast något nytt :-))



Kramar från din egen Yatzie

2011-07-29 @ 15:12:18
URL: http://www.canagolds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0